کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز

به گزارش مجله حقوق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در پاره ای از منطقه ها تهران طی ساعات بعد از ظهر مورد انتظار خواهد بود.

کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز

به گزارش خبرنگاران، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (12 شهریور 1400) کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و هم وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

همچنین در طول روز همراه با رشد ناپایداری جوی بر تندی باد افزوده و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده ها فراهم خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک در منطقه ها مستعد وجود خواهد داشت.

علاوه براین حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در پاره ای منطقه ها مورد انتظار خواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (13 شهریور 1400) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی در طی روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد کرد، همچنین با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی منطقه ها وجود خواهد داشت.

مطابق با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با حاکمیت جو نسبتاً آرام و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگاران، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 81 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 79 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1041

به "کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید