تور یونان: زوربای یونانی را زندگی کنید

به گزارش مجله حقوق، زوربای یونانی اثر نیکوس کازانتزاکیس نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و گردشگر یونانی است. نویسنده ای است که دغدغه جامعه بشری را داشته و عمیقاً به تحلیل آنها پرداخته است و در تمامی آثارش این امر نمایان است.

تور یونان: زوربای یونانی را زندگی کنید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

زوربای یونانی داستان دوستی مرد جوان و پیرمرد 60 ساله را روایت می نماید. پیرمردی که به ادعای خودش یک عاشق پر جنب و جوش، یک جنگجوی ماجراجو، آشپز، نوازنده، معدنچی و قصه گو و...است.

زوربا در تعریف عموم انسانی عامی و تحصیل ننموده، ولی مرد کار، تجربه و زندگی است. زوربای یونانی، داستانی است در ستایشزندگی، طعنه ای گزنده به روشنفکران عزلت گزیده و موش های کاغذخوار است که می کوشند جهان را از لابه لای صفحات کتاب ها و از کاغذ سیاه ببینند و آن را درک و فهم نمایند اما زوربای یونانی به دوست جوانش یاد می دهد که زندگی را با گوشت و خون خود حس کند در غیر این صورت چیزی جز شبح نخواهید دید.

مترجم کتاب محمد قاضی است که خود را زوربای ایرانی معرفی می نماید و در آخر مقدمه خود می نویسد: زوربای یونانی به ترجمه زوربای ایرانی. او در مقدمه بی نظیری که برای کتاب نوشته است، چند خاطره از زندگی خود را تعریف می نماید و می گوید که بسیار به زوربا شبیه است. کتاب زوربای یونانی ترجمه های مختلفی دارد اما بی تردید ترجمه محمد قاضی برترین ترجمه حال حاضر این کتاب است.

نویسنده بی نظیر یونانی

نیکوس کازانتزاکیس شاعر و نویسنده یونانی، در شهر کاندیا بزرگترین شهر کرت، که تا 1841 کرسی آن جزیره بود، به جهان آمد. کودکیش در دوران جنگ های وطن پرستانه مردم کرت با ترکان عثمانی گذشت، همین روح قهرمانی است که جای جای در نوشته هایش دیده می گردد.

در این باره بخوانید:

اگر می خواهید با نویسندگان معاصر روس آشنا شوید این کتاب را بخوانید

دیوانه وار را برای حس رهایی بخوانید

او در آتن به تحصیل حقوق پرداخت. سپس به فرانسه، آلمان و ایتالیا سفرهایی نموده به مطالعه و تحقیق در ادبیات و هنرهای زیبا پرداخت. مهمترین آثار او منظومه حماسی اودیسه (مشتمل بر 33000 بیت)، باغ صخره ها، اولیس، مسیح، مسیح باز مصلوب، زوربای یونانی، آزادی با مرگ، و آسیز بینو است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1068

به "تور یونان: زوربای یونانی را زندگی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: زوربای یونانی را زندگی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید