آشنایی با تاریخ و جغرافیای کاستاریکا

به گزارش مجله حقوق، نام کاستاریکا به معنی ساحل غنی است و در تاریخ این کشور هم دیده می گردد. پیش از ورود اروپایی ها به این کشور مردم مایان در آن زندگی می کردند. در قرن شانزدهم میلادی این کشور به وسیله اسپانیا مستعمره شده است و در سال 1824 مرکز آن سان خوزه نامیده شد. از سال 1840 این کشور مستقل بوده است. در تاریخ کاستاریکا دسته بندی های مالی درستی دیده می گردد.

آشنایی با تاریخ و جغرافیای کاستاریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

خلاصه ای از جغرافیای کاستاریکا

کاستاریکا از نظر جغرافیایی در آمریکا مرکزی قرار گرفته است و مرکز آن شهر سان خوزه است. این کشور از بخش شمال با نیکاراگوئه همسایه است و از سمت جنوب هم با پاناما همسایه است. بلندترین نقطه این کشور قله سرو چیریپو است که زیبایی های زیادی دارد. این قله به طور کلی پنجمین قله بلند در آمریکا محسوب می گردد. آمارها نشان می دهد که کاستاریکا یکی از برترین کشورهایی است که به وسیله گروه زیادی از مردم مورد بازدید قرار می گیرد.

کشور کاستاریکا در بین 8 الی 12 درجه شمالی شمال عدنان قرار گرفته است و آب و هوای گرمسیری برای او دیده می گردد. این منطقه به طور کلی از نظر بارش باران بیشتر از بخش های شمالی است. کاستاریکا دارای زمستان های زیبایی بوده و بارندگی زیادی در آن دیده می گردد. رطوبت در این کشور زیاد است.

مردم کاستاریکا به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند. واحد پول این کشور کولون اعلام شده است و از نظر زمانی هم 9 ساعت و نیم از ایران عقب تر است.

هزینه اقامت در این کشور به طور کلی زیاد است و کاستاریکا یکی از شهرهای گران قیمت برای زندگی و گردشگری محسوب می گردد. به طور کلی فضای اقامتی این کشور بهتر از سایر کشورها است. مثلاً اگر شما بخواهید یک وعده غذا مقرون به صرفه قیمت سرو کنید باید 4500 کولون هزینه در نظر داشته باشید برای یک وعده غذای دو نفره در رستوران باید 21 هزار کولون هزینه در نظر بگیرید. قیمت غذا در این کشور به وسیله دولت معین می گردد. برای حمل و نقل در کاستاریکا باید از بلیط های تک نفره و یا ماهانه بهره ببرید که هزینه 400 کولون برای بلیط های تک نفره و 25 هزار کولون برای ماهانه کفایت می نماید. تاکسی در این کشور به ازای هر یک کیلومتر 660 کولون هزینه دریافت می نماید.

جمعیت ایرانی و شرکت های ایرانی در کاستاریکا

نرخ مالیات شرکتی در کشور کاستاریکا به مقدار 36 درصد اعلام شده است، شرایط نرخ مالیات عایدی شخصی در این کشور به مقدار 15 درصد دیده می گردد و شرکت های ایرانی زیادی در کشور کاستاریکا تأسیس شده است که فرایند مالی درستی در پیش گرفته اند. شرایط نرخ مالیات بر فروش در کشور کاستاریکا در حدود 13 درصد ثابت ارزیابی شده است و معین است که شرایط نرخ تأمین اجتماعی در این کشور بیش از 36.67 درصد است. شرایط نرخ امنیت اجتماعی در کشور کاستاریکا به مقدار 26.33 درصد ارزیابی شده است و نرخ تأمین اجتماعی برای کارکنان در این کشور در ابتدا شاخص های روتین مالی را در بر می گیرد. حقیقت این است که شرایط نرخ مالیاتی در کشور کاستاریکا می تواند شانس ثبت شرکت در کشور کاستاریکا را افزایش دهد. ایرانیانی که در ابتدا وارد کشور کاستاریکا شده اند اغلب ورود به کشور کاستاریکا داشته اند در بخش خدمات شهری ورود نموده و از نظر مالی به رتبه خوبی رسیده اند.

انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 983

به "آشنایی با تاریخ و جغرافیای کاستاریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تاریخ و جغرافیای کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید