برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی

به گزارش مجله حقوق، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت 1100 تن محصول انجیر در سال 1401 در استان اطلاع داد.

برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی

آقای بی پروا با بیان اینکه انجیر میوه منطقه ها نیمه گرمسیری است، اظهار کرد: به همان مقدار که درخت انجیر به گرمای زیاد مقاوم است نسبت به سرما مخصوصاً در دوره جوانی حساس است.

وی با بیان اینکه حدود 0.2 درصد از سطح باغات انجیر کشور در استان آذربایجان شرقی واقع است گفت: سطح زیر کشت انجیر در استان 135 هکتار می باشد که 130 هکتار از این باغات بارور و 5 هکتار نیز غیربارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه باغات انجیر استان عمدتاً در سطح شهرستان های جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند و مرند پراکنده است اضافه کرد: سطح باغات انجیر شهرستان جلفا 106 هکتار است و قریب به 80درصد از سطح باغات و 85 درصد از محصول انجیر تولیدی استان مربوط به این شهرستان می باشد شهرستان های خداآفرین و میانه با 8 هکتار سطح زیر کشت حائز رتبه های بعدی هستند.

وی ادامه داد: عمده ارقام انجیر استان را ارقام بنفشه، آق بی دانه (سفید بی دانه)، سیاه و سفید تشکیل داده است.

آقای بی پروا با بیان اینکه اندازه محصول انجیر تولیدی سالانه استان 1100 تن می باشد گفت: محصول انجیر به صورت خشک، تازه خوری، شربت انجیر، مربا، مارمالاد، کمپوت و پوره، قابل مصرف است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1414

به "برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید