28 محصول دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا در حضور رییس جمهور رونمایی شد

به گزارش مجله حقوق، محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر در حوزه مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور رونمایی شدند.

28 محصول دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا در حضور رییس جمهور رونمایی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان پارک های علم و فناوری با موضوع مقابله با ویروس کرونا که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید از 28 محصول دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز رونمایی شد.

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: در مراسم رونمایی از محصولات دانش بنیان شرکت های فعال در پارک های علم و فناوری در حوزه مقابله با ویروس کرونا که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید از محصولات 11 پارک علم و فناوری برگزیده رونمایی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: در این مراسم دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله 11 پارک برگزیده ای بود که توسط وزارت علوم به ریاست جمهوری معرفی و در این مراسم از 28 محصول شرکت های دانش بنیان این دانشگاه رونمایی صورت گرفت.

حسینی تودشکی خاطرنشان کرد: محصولات شرکت های دانش بنیان این دانشگاه مرتبط با مسائل و نیازمندی های کشور اعم از مردم، بیمارستان ها، پزشکان و پرستاران است.

وی عنوان نمود: شرکت های دانش بنیان این دانشگاه محصولات زیادی در مورد مقابله با بیماری کرونا فراوری می نمایند که این محصولات از فناوری های جدیدی برخوردار بوده و بسیار کاربردی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه نمود: در دوران شیوع بیماری کرونا بعضی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه اقدام به فراوری انواع محصولات ضد عفونی نماینده سطوح و دست نموده اند که محصولات این شرکت ها با پایه نانو سیلور است و در آن از الکل استفاده نشده است.

حسینی تودشکی گفت: فراوری ماسک سوپاپ دا ربا فیلتر نانو یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه در شرایط شیوع بیماری کرونا به 30 برابر افزایش یافته و این شرکت به صورت روزانه حدود 30 هزار ماسک فراوری می نماید.

وی ادامه داد: همچنین شرکت های دانش بنیان این دانشگاه به صورت ماهیانه 3 میلیون و 600 هزار لیتر محلول ضد عفونی نماینده سطح فراوری می نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون و ضربان قلب را فراوری نموده که این دستگاه در شناسایی بیماران کرونایی بسیار موثر است.

حسینی تودشکی اضافه نمود: همچنین توسط یکی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه دستگاه استریل سازی هوای آی سی یو و بخش های بیماران کرونایی فراوری شده است که این دستگاه در عدم ابتلا پرستاران و پزشکان به بیماری کرونا بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: کیت مولکولی محصول دیگری است که توسط یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه طراحی و فراوری شده است که این کیت طی 55 دقیقه قادر است بیماری کرونا را تشخیص دهد.در دوران شیوع بیماری کرونا بعضی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه نیز در حوزه برگزاری وبینار ها فعال بوده اند که از این وبینار ها استقبال خوبی شده به نحوزی که تعداد این جلسات از رشد 5 برابری برخوردار شده است.

در این مراسم از محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر شامل اسپری و فوم ضدعفونی نماینده، تب سنج سبک GSN-FEV، اسپری ضدعفونی نماینده دست و سطح، ماسک سوپاپدار و فیلتر نانو، محلول ضدعفونی نماینده مالتی اکسیدانت سوریلت، پالس اکسمیتر انگشتی POMED 19، دستگاه ازن جنراتور هوا و آب، کیت تشخیص کرونا به شیوه Realtime PCR، دستگاه ضدعفونی نماینده سطوح، دستگاه تصفیه هوا، شیلد پزشکی و تب سنج لیزری مادون قرمز رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از اپلیکیشن های پایش بیمار، اپلیکیشن خدمت و وکیل، موکل، پایش هوشمند از راه دور موتورخانه، آموزش مجازی، گپ و گفت وبیناری کرونایی، سرویس آنلاین روانشناسی، برنامه خدمات پزشکی پاراکلینیکی، برنامه افزایش آگاهی عمومی، آموزش آنلاین زبان های خارجی، برنامه مشاوره بیمار و پزشک، آموزش انگلیسی به بچه ها، اپلیکیشن دستیار پزشک، برنامه حمل و نقل بین المللی، برنامه انجام امور اداری و شخصی (نیابتی)، خدمات پزشکی در محل و برگزاری وبینار ها نیز رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 256

به "28 محصول دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا در حضور رییس جمهور رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 محصول دانش بنیان دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا در حضور رییس جمهور رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید