کمالی پور: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا به دلیل استقلال طلبی سازمان بود

به گزارش مجله حقوق، نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تاکید بر این مهم که ادامه دار شدن ریاست جمهوری ترامپ موجب تزلزل زیرساخت یاری های بشر محبت آمیز می گردد؛قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی ترامپ را به دلیل استقلال طلبی این سازمان مطرح کرد.

کمالی پور: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا به دلیل استقلال طلبی سازمان بود

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگاران در مورد اینکه تصمیم ضد بشر محبت آمیز رییس جمهور آمریکا مبنی بر قطع بودجه سازمان بهداشت دنیای در این شرایط دنیای در عرصه حقوق بین الملل نشان از چه دارد گفت: امروزه آمریکا خود را داعیه دار یک قدرت دنیای و فرامنطقه ای می داند؛ به همین جهت توقع دارد همه نهادها و ارگان های بین المللی تحت اوامر او حرکت نمایند.

وی افزود: سازمان بهداشت دنیای چندین بار اعلام نمود که ما کار سیاسی نمی کنیم؛ مسائل سیاسی به ما ربطی ندارد و حوزه فعالیت ما در مورد مسائل بشرمحبت آمیز است، ولی گویا این موضوع به مذاق رییس جمهوری آمریکا خوش نیامد به گونه ای که حتی یک درگیری لفظی در این میان پیش آمد و رییس سازمان بهداشت دنیای اعلام نمود که از ناحیه بعضی از این آقایان مورد تهدید قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان نمود: فرایند استقلال طلبانه این سازمان دنیای باعث شد که آمریکا بودجه این سازمان را قطع کند؛ آمریکا با انجام اینگونه اقدامات همچنان به خودخواهی خود در دنیا ادامه داده و برای اینکه خود را در سطح جان قدرتمند نشان دهد و اینگونه تنگناها را برای دنیا ایجاد می نماید.

کمالی پور تاکید نمود: اگر ریاست جمهوری ترامپ ادامه پیدا کند زیرساخت هایی که جامعه دنیای سال های سال برای یاری های بشرمحبت آمیز فراهم نموده است متزلزل خواهد شد؛ این اقدام ترامپ هم از همین نوع است؛ این اقدام در چنین شرایطی هم از منظر حقوق بین الملل و هم از منظر اخلاقی محکوم بوده و دنیا هم به این موضوع واقف است.

وی در خاتمه افزود: فکر نمی کنم دنیا در مقابل این اقدامات آمریکا خیلی از خود جراتی نشان دهد و ما بتونیم یک اقدام گسترده حقوقی را ببینیم؛ چرا که در این مدت کشورها صرفا به محکوم کردن این رفتار بسنده کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 247

به "کمالی پور: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا به دلیل استقلال طلبی سازمان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالی پور: قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی از سوی آمریکا به دلیل استقلال طلبی سازمان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید