کرزی: آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند

به گزارش مجله حقوق، رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از توقف گفت وگوهای طالبان و دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان تأکید کرد که آمریکا باید به تعهداتش برای تأمین صلح عمل کند.

کرزی: آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان در بیانیه ای با ابراز امیدواری از برقراری صلح سراسری در افغانستان، ضمن درخواست آغاز دوباره گفت وگوهای دولت افغانستان و طالبان، از آمریکا نیز خواست به تعهداتش برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان عمل کند.

این در حالی است که سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از بی نتیجه خواندن مذاکرات با دولت افغانستان برای آزادی زندانیان این گروه گفت که هیئت فنی این گروه کابل را ترک خواهد کرد.

گفتنی است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر به کابل به اشرف غنی و عبدالله گفته بود که دو طرف باید با طالبان به توافق برسند یا کمک های آمریکا به افغانستان یک میلیارد دلار کاهش می یابد و تمام نیروهای آمریکایی نیز افغانستان را ترک خواهند کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز بحران سیاسی کنونی در افغانستان را نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه افکنانه آمریکا دانسته و با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف موازی توسط اشرف غنی و عبدالله عبدالله تصریح کرده بود که اگر آمریکا خواستار حل بحران بود، با اقدام سازنده بموقع می توانست پیش از مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن شود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 210

به "کرزی: آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: آمریکا به تعهداتش برای صلح در افغانستان عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید