واکسن مقابل کرونای آفریقایی فایده ندارد

به گزارش مجله حقوق، در حالی که آمار مبتلایان به کرونا به 100 میلیون نفر نزدیک می گردد کشورهای اروپایی با قرنطینه سفت و سخت تری نیز روبرو هستند.

واکسن مقابل کرونای آفریقایی فایده ندارد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در سراسر دنیا است.

*اشغال تخت های ICU در سراسر انگلستان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور است.

*فائوچی رییس کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا می گوید ویروس آفریقایی از ویروس انگلیسی نگران کننده تر است چرا که ممکن است واکسن های ساخته شده در سراسر دنیا مقابل این واکسن کارآمد نباشند.

*بر اساس آمارهای به دست آمده سال 2020 مرگبارترین سال تاریخ برای کشور آمریکا بود. در این سال 3 میلیون و 200 هزار نفر در این کشور جان باختند که عظیم ترین عدد در کل تاریخ این کشور است. از این تعداد، 347 هزار مورد فوتی به ویروس کرونا ارتباط دارد.

*توکلیزوماب نام دارویی مخصوص آرتریت است که محققان باور دارند یکی از راه های درمان بیماری کروناست. در رابطه با این دارو بحث های بسیار زیاد و متناقضی وجود دارد و محققان بر این باور هستند که این دارو موثر است اما در مقابل بعضی دیگر از محققان ارزش درمانی برای این دارو جهت جلوگیری از کرونا قائل نیستند. تحقیقات بیشتر در رابطه با داروی توکلیزوماب در حال اجرا است.

*سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا پیش بینی وحشتناکی دارد. بر اساس این پیش بینی در 24 روز نخست ریاست جمهوری بایدن 104 هزار شهروند آمریکایی جان خود را به دلیل کرونا از دست می دهند.

*بر اساس آخرین آمار سازمان دنیای بهداشت گونه جهش یافته و انگلیسی که البته خود انگلیسی ها آن را ویروس کنت می نامند به بیش از 60 کشور دنیا رسیده است.

*ویروس کرونای آفریقایی چنان ساختار تغییر یافته ای دارد که پیش بینی می گردد حتی افرادی که یک بار کرونا گرفته اند و اکنون به ظاهر آنتی بادی دارند در صورت در معرض قرار دریافت با این ویروس مجددا بیمار شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 658

به "واکسن مقابل کرونای آفریقایی فایده ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن مقابل کرونای آفریقایی فایده ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید