مخالفت کاخ سفید با پاسخ پوتین به پیشنهاد کنترل تسلیحاتی آمریکا

به گزارش مجله حقوق، آمریکا و روسیه پیشنهاد یکدیگر را برای نجات آخرین بازدارنده حقوقی بالقوه نیروهای اتمی استراتژیک رد نموده اند.

مخالفت کاخ سفید با پاسخ پوتین به پیشنهاد کنترل تسلیحاتی آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان تمدید بی قید و شرط برای استارت جدید شده و کاخ سفید این پیشنهاد را مبتدی می داند.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته که روس ها باید پیش از آنکه یک رقابت تسلیحاتی پر هزینه را دنبال نمایند، به موضع خود مجدد بیندیشند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 2020 به دنبال راه هایی برای تقویت سوابق سیاست خارجی خود است و اگرچه می گوید حامی کنترل تسلیحات اتمی است اما استارت جدید را برای آمریکا پر از عیب و نقص می داند. وی سال گذشته میلادی از پیمان اتمی آی ان اف (INF) با روسیه خارج شد و تا امسال میلادی منتظر ماند تا مصاحبه با روسیه را درباره آینده توافق استارت جدید شروع کند.

جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری امسال میلادی در آمریکا نیز گفته که تعجیلی در توافق با پیشنهاد پوتین برای تمدید پنج ساله استارت جدید ندارد.

دولت ترامپ اخیرا پیشنهاد تمدید یک ساله را برای پیمان استارت جدید داده که فوریه 2021 منقضی می گردد.

مارشال بیلینگزلی، مذاکره نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی روس ها را بابت از دست دادن یک فرصت تاریخی مقصر دانست و گفته است: آمریکا هر کاری را که از دستش بر می آمد، انجام داد اما روس ها در دستیابی به یک توافق که مانعی بر کلاهک های اتمی است، ناکام ماندند.

پوتین نیز پیشنهاد تمدید استارت جدید را بی هیچ قید و شرطی برای دست کم یک سال مطرح نموده که به دو کشور این امکان را می دهد تا درباره پیمان جدید مصاحبه نمایند.

وی اضافه کرد: در تمام این سال ها، استارت جدید کار نموده و نقش اساسی در کاهش رقابت تسلیحاتی ایفا نموده است.

پس از خروج روسیه و آمریکا از توافق نیروهای اتمی میان برد 1987 موسوم به آی ان اف، استارت جدید تنها پیمان کنترل تسلیحات اتمی بین دو کشور محسوب می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 518

به "مخالفت کاخ سفید با پاسخ پوتین به پیشنهاد کنترل تسلیحاتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت کاخ سفید با پاسخ پوتین به پیشنهاد کنترل تسلیحاتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید