عربستان: روابط دیپلماتیک به طور کامل با قطر برقرار شده است

به گزارش مجله حقوق، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی بیان کرد که بر اساس توافق پایانی نشست العلا چهار کشور عربی روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفتند.

عربستان: روابط دیپلماتیک به طور کامل با قطر برقرار شده است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه سه شنبه در یک نشست خبری پس از نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس اظهار کرد که بر اساس توافق نشست العلا چهار کشور عربی روابط دیپلماتیک خود با قطر را از سر گرفتند.

وی اضافه کرد: بیانیه پایانی نشست العلا بر روابط قوی و احترام به روابط همسایگی تاکید نموده و محتوای آن این است که هر اختلافاتی در خانواده خلیج (فارس) ظهور کند رهبران با حکمت خود توانایی غلبه بر آن را دارند.

فیصل بن فرحان ادامه داد: تمام اختلاف با قطر برطرف شده و روابط دیپلماتیک با این کشور به طور کامل برقرار شده است.

وی گفت که نشست شورای عالی همکاری خلیج فارس به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صفحه جدیدی را برای ثبات و همبستگی در منطقه خلیج فارس باز می نماید و این نشست از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه موجب ارتقای منافع عالی نظام شورای همکاری خلیج فارس و امنیت ملی عرب ها شد.

وزیر خارجه عربستان همچنین تأکید کرد که کشورهای عضو در نشست مذکور متعهد شدند که به حاکمیت یکدیگر خدشه ای وارد نکنند و امنیت آنها را تهدید نکنند و همچنین انسجام ملی مردم و ساختار اجتماعی آنها را به هیچ وجه هدف قرار ندهند.

چهل و یکمین اجلاس شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران کشورهای عضو سه شنبه در شهر العلا در غرب عربستان برگزار گردید و کشورهای عضو با صدور بیانیه اختتامیه گفتند که هدفشان از امضای بیانیه العلا تقویت وحدت و انسجام در میان کشورهای عضو این شورا است.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در 5 ژوئن 2017 تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم های مالی اعمال کردند. این کشورها قطر را به حمایت از گروه های تروریستی متهم نموده و بر دوحه یک لیست 13 ماده ای جهت عادی سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.

قطر نیز اتهامات علیه خود را رد و بیان کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین المللی را نخواهد پذیرفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 635

به "عربستان: روابط دیپلماتیک به طور کامل با قطر برقرار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: روابط دیپلماتیک به طور کامل با قطر برقرار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید