عربستان، بیانیه پایانی چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در العلا، ادعای بسته شدن کامل صفحه اختلافات با قطر

به گزارش مجله حقوق، نشست شورای همکاری خلیج فارس که در سطح سران و در سایه غیبت سران سه کشور عضو برگزار گردید، با صدور بیانیه ای به کار خود خاتمه داد.

عربستان، بیانیه پایانی چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در العلا، ادعای بسته شدن کامل صفحه اختلافات با قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی که به نظر می رسد بیانگر تحمیل نظرات و سیاست های عربستان بر دیگر اعضاست تا نتیجه یک مشورت و همفکری جمعی، اعلام نموده اند که با هرگونه خدشه وارد شدن به امنیت هر کشور یا هدف قرار دریافت امنیت آنها مخالف هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این بیانیه خواهان تقویت نقش منطقه ای شورای همکاری به وسیله یکپارچه شدن مواضع سیاسی و توسعه شراکتهای راهبردی شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس گزارش الجزیره، مصر بیانیه نشست العلا را امضا نموده است.

در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آمده است: همه اعضا بر نقش مهم شورا در ایجاد وحدت در مواضع سیاسی و تقویت همکاری های راهبردی تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست بر لزوم افزایش همکاری های راهبردی با کشورها و نهادهای منطقه ای در راستای منافع مشترک تاکید شد.

در بیانیه آمده است ما بر لزوم افزایش روابط با کشور دوست و برادر مصر، در راستای منافع دوجانبه تاکید می کنیم.مردم کشورهای منطقه امیدوارند که بیانیه کاری مشترک این نشست، شرایط را به شرایط طبیعی اش بازگرداند.

در بیانیه پایانی این نشست بر لزوم حاکم شدن فضای آشتی در بین کشورها و بستن موضوعات گذشته تاکید شد، تا شاهد آینده ای مملو از همکاری باشند.

وزیرخارجه عربستان سعودی نیز در ارتباط با بیانیه پایانی نشست العلا مدعی شد: آنچه امروز رخ داد بستن کامل صفحه اختلافات با قطر و بازگشت کامل به روابط دیپلماتیک بود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز در این باره گزارش داد: در جریان این نشست، ولیعهد سعودی با امیر قطر ملاقات و گفتکو کرد و بر لزوم تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری ها در سطح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 632

به "عربستان، بیانیه پایانی چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در العلا، ادعای بسته شدن کامل صفحه اختلافات با قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، بیانیه پایانی چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در العلا، ادعای بسته شدن کامل صفحه اختلافات با قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید