صلح افغانستان محور گفت وگوهای مقامات نظامی قطر و پاکستان

به گزارش مجله حقوق، در حالی که نماینده ویژه آمریکا پس از رایزنی با دولت کابل و شخصیت های افغان به دوحه رفته است، پیش از آن فرمانده نیروی زمینی قطر در سفری به پاکستان درباره فرایند صلح افغانستان نیز با مقامات نظامی این کشور گفت وگو نموده است.

صلح افغانستان محور گفت وگوهای مقامات نظامی قطر و پاکستان

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سعید بن حصین الخیارین فرمانده نیروی زمینی قطر در سفرش به پاکستان با ژنرال قمرجاوید باجوا رئیس ستاد و مقامات نظامی این کشور درباره فرایند صلح افغانستان گفتگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این دیدارها، دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه، همکاری های مالی امنیتی و نقش پاکستان و قطر در فرایند صلح افغانستان گفت وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گزارش دیدپرس، سفر فرمانده نیروی زمینی قطر در حالی اجرا شده است که چندی قبل نیز پس از توقف مذاکرات بین الافغانی در دوحه بعضی دیپلمات های قطری و آمریکایی به پاکستان سفر نموده بودند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان چندی قبل خاطرنشان کرد که پیشرفت تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات بین الافغانی زمینه آتش بس در این کشور را فراهم می نماید.

وی گفته بود که هیچکدام از احزاب افغانستان مورد حمایت اسلام آباد نیست و سیاست پاکستان در مقابل تمامی گروه ها و احزاب افغانستان یکسان و برابر است.

قریشی همچنین تاکید نموده بود که سیاست خارجی پاکستان سبب تغییر رویکرد واشنگتن در برابر اسلام آباد شده است.

وزیر خارجه پاکستان اظهارداشت: همان آمریکایی که همیشه از ما می خواست کار بیشتری انجام دهیم و انگشت انتقاد را بسوی ما نشانه می رفت، امروز تغییر نموده و پاکستان را همکار صلح می خواند و آمریکا می گوید که برای صلح و ثبات در افغانستان به پاکستان احتیاج دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 736

به "صلح افغانستان محور گفت وگوهای مقامات نظامی قطر و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلح افغانستان محور گفت وگوهای مقامات نظامی قطر و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید