شکایت شرکت های چینی در سین کیانگ از یک کارشناس آمریکایی

به گزارش مجله حقوق، شرکت های چینی در منطقه سین کیانگ از گزارشات پژوهشگران خارجی درباره شرایط اقلیت ایغور در این منطقه به شدت عصبانی هستند.

شکایت شرکت های چینی در سین کیانگ از یک کارشناس آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک رسانه رسمی چین متعلق به حزب کمونیست در منطقه سین کیانگ اعلام نموده که چندین شرکت در سین کیانگ شکایتی را از یک محقق حقوق بشری آمریکایی به دلیل انتشار گزارشاتی مبنی بر استفاده اجباری از کارکنان در صنعت پنبه سین کیانگ آماده نموده است.

این شرکت ها معتقدند که گزارشات آدریان زنز، غیرواقعی بوده و باعث آسیب به شهرت این صنعت و ضررهای مالی پس از ممنوعیت اعمال شده آمریکا بر واردات پنبه از این منطقه شده است.

البته در گزارش منتشر شده اشاره ای به نام شرکت های شاکی و مبلغ غرامت درخواست آنها نشده است. این شکایت به دادگاهی محلی در سین کیانگ ارجاع شده و دولت سین کیانگ تا به امروز حاضر به اظهار نظر دراین باره نشده است.

به گفته کارشناسان این اولین مورد شکایت علیه پژوهشگران خارجی حقوق بشری در داخل چین است و به نظر می رسد چین اقدامات جدیدی بری دفاع از خود در برابر اتهامات خارجی درخصوص نقض حقوق بشر در دستور کار قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 783

به "شکایت شرکت های چینی در سین کیانگ از یک کارشناس آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت شرکت های چینی در سین کیانگ از یک کارشناس آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید