سازمان ملل: مرگ ومیر مبتلایان به کرونا در یمن 5 برابر سطح جهانی است

به گزارش مجله حقوق، سازمان ملل هشدار داد که میانگین مرگ و میر در میان مبتلایان به کرونا در کشور محاصره شده یمن 5 برابر سطح جهانی است.

سازمان ملل: مرگ ومیر مبتلایان به کرونا در یمن 5 برابر سطح جهانی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به شرایط اسفناک شیوع ویروس کرونا در کشور تحت محاصره یمن اشاره نمود.

وی در سخنانی گفت که میانگین مرگ ومیر مبتلایان به ویروس کرونا در یمن بسیار بالا و نگران کننده بوده و 5 برابر میزان دنیای است.

دوجاریک در ادامه گفت: مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در یمن بیش از 27 درصد مبتلایان است.

پیش از این نیز توکل کرمان فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل نیز از نقش عربستان سعودی و امارات عربی متحده در نابودی یمن انتقاد کرد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: عربستان رسما و عملا، فرماندهی ائتلاف [علیه ملت یمن] را بر عهده دارد... دنیا این را می داند و علنی است.

این فعال یمنی اضافه نمود: به تبع همین مسئله، سعودی مسئولیت قانونی تمام جنایات ائتلاف را بر عهده دارد و فرقی ندارد که این کشور آن را مرتکب شده یا یکی از کشورهای عضو آن.

سعودی به همراه امارات و چندین کشور دیگر از فروردین 1394 با تشکیل یک ائتلاف، عملیاتی را برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن شروع کردند و تا کنون ادامه دارد، و به جز نابودی یمن و ملت این کشور، به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 389

به "سازمان ملل: مرگ ومیر مبتلایان به کرونا در یمن 5 برابر سطح جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: مرگ ومیر مبتلایان به کرونا در یمن 5 برابر سطح جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید