رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تأمین می نماید، 700 فارغ التحصیل تغذیه آماده پاسخگویی به سوالات کرونا هستند

به گزارش مجله حقوق، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور درباره استفاده از مکمل ها در دوران کرونا گفت: یک رژیم غذایی متعادل غذایی 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تامین می نماید.

رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تأمین می نماید، 700 فارغ التحصیل تغذیه آماده پاسخگویی به سوالات کرونا هستند

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، جلال الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در کنفرانس خبری گفت: به وسیله معاونت درمان وزارت بهداشت و دفتر تغذیه وزارت بهداشت و سایر دست اندرکاران دستورالعمل تغذیه ای تدوین و ابلاغ شد، دستورالعمل دیگری برای نقاهت بیماران کرونایی آماده شد که ابلاغ شده است تا بتوانیم شرایط خاصی را برای مردم در بعد تغذیه ای فراهم کنیم.

رزاز اضافه نمود: در شرایط عادی بیمارانی که در جهان بستری می شوند دچار سوء تغذیه هستند و در کشور ما 24 درصد بیماران بستری دچار سوء تغذیه هستند از لحاظ تعداد کارشناسان و متخصصان تغذیه کشور در شرایط خوبی قرار گرفته است و تعداد فارغ التحصلان تغذیه ما در کشور 11 نفر به ازای هر صدهزار نفر است که به نسبت سایر کشور ها آمار خوبی است.

وی درباره استفاده از مکمل ها در دوران کرونا گفت: در یک رژیم غذایی مناسب که تبعیت می نماید از هرم غذایی شعار تعادل باید رعایت گردد و این رژیم متعادل غذایی 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تامین می نماید و احتیاجی به مصرف مکمل نیست مگر با مشورت پزشک آن هم در موارد خاص.

وی گفت: برنامه تاک با صد نفر از اعضای آی تی فعال شد و حدودا 700 نفر از فارغ التحصیلان رشته تغذیه در این نرم افزار به صورت رایگان در این نرم افزار پاسخ می دهند. نسخه اندروید این نرم افزار منتشر شده است و در این برنامه اصول تغذیه سالم قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 172

به "رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تأمین می نماید، 700 فارغ التحصیل تغذیه آماده پاسخگویی به سوالات کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی مناسب 85 درصد احتیاج بدن به مکمل را تأمین می نماید، 700 فارغ التحصیل تغذیه آماده پاسخگویی به سوالات کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید