روسیه: امیدواریم پیمان استارت بدون پیش شرط و حداقل برای 5 سال تمدید گردد

به گزارش مجله حقوق، وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، مسکو همچنان خواهان تمدید پیمان استارت-3 حداقل برای پنج سال و بدون هیچ پیش شرط اضافی است و چنین اقدامی را به نفع هر دو طرف روسی و آمریکایی و کل جامعه جهانی می داند.

روسیه: امیدواریم پیمان استارت بدون پیش شرط و حداقل برای 5 سال تمدید گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای، در رابطه با شروع رسمی دوره ریاست جمهوری جو بایدن، گفت که این کشور همچنان خواهان تمدید پیمان مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3)، ترجیحاً برای مدت پنج سال دیگر و منحصراً به همان شکلی که امضاء شده و بدون هیچ پیش شرط مضاعفی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه یادآوری شده است که چنین اقدامی به هر دو طرف روسی و آمریکایی اجازه خواهد داد تا بطور جدی و مشترکاً به دنبال یافتن پاسخ های مناسب برای سئوالاتی باشند که در حال حاضر در عرصه امنیت بین المللی و ثبات راهبردی پیش آمده است. در عین حال سطح شفافیت و قابل پیش بینی بودن در زمینه کاهش تسلیحات راهبردی که جوابگوی منافع هر دو کشور و بطور کلی جامعه دنیای است هم حفظ خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه نمود: در این رابطه، مقامات مسکو روی برخورد سازنده دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن در رابطه با پیمان استارت حساب می نمایند و امیدوارند که گفتگوهای دوجانبه با موضع گیری سازنده تری و با توجه به موارد ذکر شده در بالا و بر اساس منافع متقابل، هر چه سریع تر شروع گردد.

در این بیانیه همچنین برقراری مذاکرات اصولی بین دو کشور درباره تأمین امنیت فعالیت های فضایی و جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا بسیار مهم ارزیابی و تأکید شده که طرف روسی به نوبه خویش آمادگی همکاری بر اساس اصول برابری و احترام به منافع متقابل را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 711

به "روسیه: امیدواریم پیمان استارت بدون پیش شرط و حداقل برای 5 سال تمدید گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: امیدواریم پیمان استارت بدون پیش شرط و حداقل برای 5 سال تمدید گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید