راه چاره جدید ژاپن برای تشخیص کرونا

به گزارش مجله حقوق، وزارت بهداشت ژاپن یک روش آزمایش آنتی ژن ساده تر و سریعتر برای تشخیص ویروس کرونا را تایید نموده است که می تواند به افزایش تعداد کل آزمایش ها یاری کند.

راه چاره جدید ژاپن برای تشخیص کرونا

تلویزیون دولتی ژاپن، این روش با استفاده از کیت آزمایشی جدید برخلاف آزمایش های متداول PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) به مهارت های تخصصی نیاز ندارد و نتیجه آن در حدود 30 دقیقه آماده می گردد.

آزمایش جدید شبیه به آزمایش مورد استفاده برای آنفولانزا است مایعی حاوی نمونه های گرفته شده از بینی فرد در این کیت گذاشته می گردد اگر روی کیت یک خط ظاهر گردد، به معنای آن است که فرد مبتلا است.

به علت خطر ابتلای کارکنان درمانی، آزمایش های آنتی ژن تنها در مراکزی انجام خواهد شد که آزمایش های PCR انجام داده اند و از تمهیدات ضد عفونی کامل در محل برخوردارند.

فعلا برای مدتی کیت های جدید عمدتا در بیمارستان های مشخص شده در توکیو، اوساکا و جاهای دیگری که تعداد مبتلایان آنها زیاد است، استفاده خواهد شد.

از آنجائیکه آزمایش های آنتی ژن از دقت کمتری برخوردار است و ممکن است ناقلان ویروس را تشخیص ندهد از افرادی که نتیجه تست آنها منفی بوده خواسته می گردد که آزمایش PCR نیز بدهند.

وزارت بهداشت همچنین میخواهد در خصوص نحوه انجام آزمایش های آنتی ژن و اینکه چه کسانی باید مورد این آزمایش قرار بگیرد دستورالعمل هایی منتشر کند.

همزمان مقام های بهداشت ژاپن 81 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز سه شنبه را تایید کردند که تعداد کل را به 16 هزار و 49 مورد می رساند.

با احتساب 712 مورد مربوط به کشتی تفریحی دیاموند پرنسس که در یوکوهاما قرنطینه شده بود، تعداد کل مبتلایان در ژاپن 16 هزار و 761 تن می گردد.

روز گذشته ،سه شنبه، 21 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا گزارش شد که با لحاظ شدن 13 مورد مربوط به کشتی دیاموند پرنسس تعداد کل تلفات در ژاپن به 691 نفر می رسد.

داده های گردآوری شده توسط یک دانشگاه آمریکایی نشان می دهد که تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا از چهار میلیون و 200 هزار نفر فراتر رفته است.

دانشگاه جانز هاپکینز می گوید که تعداد کل مبتلایان تا ساعت 18 سه شنبه به وقت دنیای، به چهار میلیون و 229 هزار و 74 نفر رسید آمریکا با یک میلیون و 356 هزار و 37 نفر در صدر این فهرست قرار گرفته است پس از آن روسیه با 232 هزار و 243 نفر، بریتانیا با 227 هزار و 736 نفر، اسپانیا با 227 هزار و 436 نفر و ایتالیا با 221 هزار و 216 نفر در رده های بعدی قرار دارند.

تعداد کل جان باختگان در دنیا هم به 289 هزار و 349 نفر رسیده است.ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 291

به "راه چاره جدید ژاپن برای تشخیص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جدید ژاپن برای تشخیص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید