درمان کرونا با پادتن خون افراد بهبودیافته در دانشگاه راکفلر آمریکا

به گزارش مجله حقوق، نتایج ابتدایی درمان کرونا با پادتن خون افراد بهبودیافته مثبت بوده است و پژوهشگران دانشگاه راکفلر قصد دارند آزمایش های بزرگ تری را برای بررسی آن آغاز کنند.

درمان کرونا با پادتن خون افراد بهبودیافته در دانشگاه راکفلر آمریکا

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت: در پی ابراز تمایل پژوهشگران به استفاده از خون افراد بهبودیافته برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، پژوهشگران دانشگاه راکفلر نیز تصمیم گرفته اند به این روش درمان اعتماد کنند.

آن ها در این پژوهش، پادتن های خاصی را از خون افراد بهبودیافته به کار می گیرند تا قوی ترین پادتن ها را پیدا کنند و درمانی برای کووید-19 ارائه دهند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه مارس، روش پلاسمادرمانی را برای درمان کووید-19 تایید کرد. در این روش، نمونه خون بیماران دو هفته پس از بهبودی آن ها گرفته می شود. سپس گلبول های قرمز جدا می شوند تا فقط پلاسمای شامل پادتن های ایمنی باقی بماند.

  • سازمان غذا و داروی آمریکا پلاسما درمانی برای کرونا را تایید کرد

اگرچه پلاسمادرمانی در بهبود بیماران مبتلا به کوویدـ19 موثر است، اما محدودیت هایی نیز برای این درمان وجود دارد. اهدای خون یک بیمار فقط می تواند پلاسمای مورد نیاز برای درمان دو بیمار را تامین کند به همین دلیل هر قدر این روش موثر باشد با محدودیت همراه است.

نتایج به کارگیری این روش نیز متناقض است. پژوهشگران دانشگاه راکفلر باور دارند که دلیل این تناقض یکسان نبودن قدرت پادتن هاست. در نتیجه اگر خون یک نفر پادتن های زیادی را در خود داشته باشد، تضمینی وجود ندارد که این پادتن ها قدرت زیادی دارند.

  • آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (2) | آیا بهبودی از کرونا باعث مصونیت افراد می شود؟

پاول بینیاس، از پژوهشگران این پروژه، گفت: هنگامی که نمونه خون بیماران بهبودیافته را آزمایش کردیم، دریافتیم که تفاوت زیادی میان پادتن های کوویدـ19 وجود دارد. سطح پادتن در برخی افراد آنقدر پایین است که پلاسما غیرفعال می شود.

پژوهشگران از بررسی پژوهش های پیشین که برای آزمایش پادتن های پلاسما اجرا شده اند، دریافتند که معمولا حدود 5 درصد اهداکنندگان سطح بالایی از پادتن را در خون خود دارند. خون این گروه از افراد، پادتن هایی موسوم به bNAbs را در خود جای داده است.

پژوهشگران علاوه بر ابداع یک فرایند کارآمد برای بررسی نمونه های خون و یافتن قوی ترین پادتن، نوعی فناوری ارائه داده اند که bNAbs را پیدا می کند تا یک روش کلی درمان ارائه دهد.

نتایج ابتدایی این آزمایش اثر مثبتی داشته است و پژوهشگران قصد دارند آزمایش های بزرگ تری را برای بررسی آن آغاز کنند.

پژوهشگران دانشگاه راکفلر اکنون برای درمان کوویدـ19 به نمونه خون افراد بهبودیافته نیاز دارند تا قوی ترین نوع پادتن را پیدا کنند.

  • سرم درمانی برای کووید-19 | داروی ویروس کرونا در خون بهبودیافتگان از بیماری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 250

به "درمان کرونا با پادتن خون افراد بهبودیافته در دانشگاه راکفلر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کرونا با پادتن خون افراد بهبودیافته در دانشگاه راکفلر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید