خبرنگاران معاون استاندار همدان: مسئله ای برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد

به گزارش مجله حقوق، همدان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: زمین مورد احتیاج برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح شهرستان های استان حل شده و هیچ مسئله ای دراین زمینه وجود ندارد.

خبرنگاران معاون استاندار همدان: مسئله ای برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، فرهاد فرزانه شامگاه سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان همدان، گفت: نیمی از زمین های مورد احتیاج برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در مرکز استان تامین شده و اراضی مورداحتیاج برای 50 درصد مابقی واحدهای مسکونی طرح نیز جانمایی شده و منتظر تصمیم شورای عالی هستیم.

وی اضافه نمود: شهرداری ها و شوراهای اسلامی در شهرستان همدان موضوع ارایه 50 درصد تخفیف عوارض به واحدهای مسکن مهر را تصوب کردند که این تخفیف برای افراد زیر پوشش به صورت 100 درصد و کاملا رایگان محاسبه می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با قدردانی از همکاری مجموعه نظام مهندسی و دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز، بر تهیه طرح متناسب با معماری ایرانی اسلامی و معرفی نمایندگانی از سوی شهرداری در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن به استانداری تاکید نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست گفت: نام نویسی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن همزمان با سراسر کشور در این استان نیز شروع شده است.

حسینی اضافه نمود: ساخت حدود پنج هزار واحد مسکونی در برنامه اجرای طرح استان همدان برای سال جاری برنامه ریزی شده که تا به امروز 18 هزار و 500 متقاضی در این طرح نام نویسی کردند.

وی افزود: پس از آنالیز شرایط واجدین شرایط 900 متقاضی شرایط لازم را نداشتند و به مابقی افراد فرصتی برای پرداخت 40 میلیون تومان در چند مرحله داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام راحل را به عنوان کارگزار این طرح معرفی نموده است.

داریوش حسینی اضافه نمود: در حال حاضر کار اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان شروع شده و مسئله ای برای تامین زمین به ویژه در شهرستان های با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر وجود ندارد

وی یادآوری کرد: در صورت تصویب طرح الحاق 680 هکتار از منطقه شورین شهر همدان در شورای عالی شهرسازی، به طور حتم برای 10 تا 15 سال آینده مسئله ای برای تامین زمین مورد احتیاج ساخت مسکن نیز نخواهیم داشت.

بر اساس سرشماری سال 1395 ، استان همدان با قریب به 20 هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که تراکم نسبی 88 نفر در هر کیلومترمربع، این استان را در ردیف یکی از پرتراکم ترین استان های کشور قرار داده است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته گردد که از این تعداد 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده شهری و 100 هزار واحد نیز در شهرهای کوچک احداث می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 682

به "خبرنگاران معاون استاندار همدان: مسئله ای برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار همدان: مسئله ای برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید