خبرنگاران فرانسه مدعی کشته شدن فرمانده نظامی القاعده در کشور اقتصادی شد

به گزارش مجله حقوق، تهران - خبرنگاران- نیروهای مسلح فرانسه آدینه شب از کشته شدن یک فرمانده نظامی القاعده در شمال شرق کشور اقتصادی در آفریقا اطلاع داد.

خبرنگاران فرانسه مدعی کشته شدن فرمانده نظامی القاعده در کشور اقتصادی شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران از رویترز، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه در اطلاعیه ای بیان کرد: باآگ موسی نماد تاریخی در جنبش تندرو در منطقه ساحل و مسؤول حملات متعددی علیه نیروهای نظامی اقتصادی و بین المللی بوده است.

پارلی کشته شدن موسی را پیروزی عظیم در جنگ علیه آنچه وی تروریست دانست، نامید.

موسی که در فهرست تروریسم آمریکا قرار داشت، روز سه شنبه در عملیاتی کشته شد که نیروهای زمینی و بالگردهای فرانسوی آن را انجام دادند.

موسی که به نام موسی دیارا شناخته می شد، پیشتر در ارتش اقتصادی به عنوان افسر مشغول به کار بود و دست راست إیاد آق غالی رهبر القاعده بوده است که حملات متعددی علیه غیرنظامیان و سربازان در اقتصادی و بورکینافاسو داشته است.

پارلی سوم نوامبر گذشته نیز بیان کرد که نیروهای فرانسوی بیش از 50 مسلح در عملیات نظامی در کشور اقتصادی را کشته اند.

به گفته یک مقام مسؤول در مقر نیروهای فرانسوی، هواپیماهای بدون سرنشین مناطقی در شمال اقتصادی کاروانی از افراد مشکوک که سوار بر موتورسیکلت بودند، رصد کردند همین امر فرانسه را وادار به انجام عملیات کرد که این عملیات ابتدا به صورت هوایی و سپس به صورت زمینی و توسط کاماندوهای فرانسوی صورت گرفت.

فرانسه از سال 2013 سرکردگی ائتلاف کشورهای ساحل و صحرا در مناطق شاقتصادی کشور اقتصادی را برعهده دارد.

این ائتلاف در ماه مارس سال گذشته با اعلام شماری از متحدان اروپایی و آفریقایی فرانسه تقویت شد و به طور رسمی یک نیرو با مأموریت جدید که تاکوبا نام گرفت، شروع شد.

تاکوبا متشکل از نیروهای ویژه نظامی اروپایی است که در منطقه ساحل در غرب آفریقا در کنار ارتش کشورهای اقتصادی و نیجر در حال نبرد با آنچه گروه های مسلح تروریست نامیده می شوند، هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 541

به "خبرنگاران فرانسه مدعی کشته شدن فرمانده نظامی القاعده در کشور اقتصادی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه مدعی کشته شدن فرمانده نظامی القاعده در کشور اقتصادی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید