خبرنگاران تعدد قوانین و بخشنامه ها موجب سردرگمی سرمایه گذاران می گردد

به گزارش مجله حقوق، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: تعدد قوانین و بخشنامه ها در مورد یک موضوع و همچنین بخشی نگری دستگاه های اجرایی موجب سردرگمی سرمایه گذاران می گردد.

خبرنگاران تعدد قوانین و بخشنامه ها موجب سردرگمی سرمایه گذاران می گردد

مرتضی علیخانی روز دوشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری قزوین با اعلام این موضوع گفت: بهتر است دستگاه های اجرایی در راستای سهولت در جذب سرمایه گذاری در مورد قوانین و بخشنامه های مرتبط با یک موضوع به اجماع نظر و هماهنگی لازم برسند.

وی ادامه داد: اگر هماهنگی لازم بین دستگاه ها در مورد بخشنامه ها و قوانین وجود نداشته باشد ممکن است در استعلام های اولیه به یک سرمایه گذار مجوز داده گردد اما در ادامه کار، موانع قانونی اجازه فعالیت به وی ندهد.

این مسوول با بیان اینکه باید شرایط را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران تسهیل نموده و در این راستا قوانین را به سود سرمایه گذار تفسیر کنیم،اضافه نمود: گاهی اوقات با سخت گیری های بی مورد و بخشی نگری و کاغذ بازی های اداری و طولانی کردن فرایند استعلام ها، در حوزه سرمایه گذاری تحریم داخلی اعمال می کنیم که باید این رویه تغییر پیدا کند.

علیخانی گفت: باید همه دستگاه های ذیربط استعلام های مربوط به درخواست سرمایه گذاران در پنجره واحد سرمایه گذاری را در فرصت معین شده اعلام نمایند در غیر این صورت تخلف نموده و با آنها برخورد می گردد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین در ادامه با اشاره به طرح درخواست یک سرمایه گذار برای ایجاد گلخانه در باغستان سنتی قزوین،گفت: باغستان سنتی ثبت ملی شده است و در هیچ شرایطی برای ساخت و ساز در این مجموعه مجوزی صادر نمی گردد.

وی گفت: مجوزی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به یک سرمایه گذار برای احداث گلخانه در باغستان سنتی قزوین ارایه شده که تخلف بوده و سرمایه گذار می تواند نسبت به این موضوع و اتلاف وقت یا سرمایه به مراجع قضائی شکایت کند اما مجوزی برای هیچ فعالیت تولیدی در باغستان سنتی صادر نمی گردد.

علیخانی اضافه نمود: مدیران دستگاه ها در مورد سرمایه گذاری طرح های آوج که جزو شهرستان های کم برخوردار به شمار می رود باید نگاه ویژه و حمایتی خاصی داشته باشند.

در این نشست درخواست ها و مسایل و مسائل چهار سرمایه گذار در حوزه گلخانه ها، دامپروری و نیروگاه برق مطرح و مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 315

به "خبرنگاران تعدد قوانین و بخشنامه ها موجب سردرگمی سرمایه گذاران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعدد قوانین و بخشنامه ها موجب سردرگمی سرمایه گذاران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید