خبرنگاران تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی

به گزارش مجله حقوق، تهران- خبرنگاران- معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه کانادا در گفت و گوی تلفنی، بر تسریع تحقیقات درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و نهایی شدن این پرونده به صورت شفاف و عادلانه تأکید کردند.

خبرنگاران تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مالتیپل کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محسن بهافرایند و مارتا مورگان در گفت وگویی تلفنی درباره مسائل بین 2 کشور بحث و گفتگو کردند.

بر پایه این گزارش، طرفین با توجه به برقراری پروازهای بین المللی در آینده نزدیک (به دنبال وقفه ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا) بر سرعت بخشیدن به حل و فصل مسائل مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی تأکید کردند.

دو طرف توافق داشتند که فرایند انجام تحقیقات و نهایی شدن پفراینده هواپیمای اوکراینی سریع، شفاف و عادلانه حل و فصل گردد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تعداد زیاد ایرانیان مقیم کانادا و مشکلاتی که در زمینه دریافت خدمات کنسولی دارند و همچنین به منظور مسائل حقوقی و احتیاج به ارتباط با خانواده افرادی که در سقوط هواپیما جان خود را از دست داده اند، از دولت کانادا خواست موانع ارائه خدمات کنسولی به شهفرایندان ایرانی و کانادایی را رفع نموده و اتباع مقیم 2 کشور قادر به دریافت این خدمات باشند؛ که طرف کانادایی آنالیز این موضوع را به آینده موکول کرد.

یک ففرایند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز، ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه سال 98 از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی یف پرواز کرد که 6 دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط نموده و همه سرنشیان آن جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 261

به "خبرنگاران تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید