خبرنگاران بارندگی های 24 ساعت گذشته در یزد بدون خسارت بود

به گزارش مجله حقوق، یزد - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: در جریان بارندگی که دیروز(پنجشنبه) در برخی مناطق آغاز شد و شب گذشته نیز ادامه داشت در مرکز این استان و برخی مناطق بخش مرکزی شهرستان ها با توجه به تدابیر اتخاذ شده و هشدارهای هواشناسی بدون خسارت بود.

خبرنگاران بارندگی های 24 ساعت گذشته در یزد بدون خسارت بود

محمدحسین امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مسوولان تمامی ستادهای بحران در 10 شهرستان استان فعال است و ماموریت های محوله را طبق مقررات برای پیشگیری ها از بروز هرگونه بحران انجام می دهند.

وی ادامه داد: پیگیری رفع آبگرفتگی سطح معابر برخی مناطق به تمامی شهرداری های استان ابلاغ شده است و برای رفع مشکل با همکاری سایر دستگاه های اجرایی مسوول اقدام مناسب به عمل می آید.

در استان یزد به دلیل فقر پوشش گیاهی و وجود عرصه های بیابانی و برخی فعالیت های معدنی و دخالت انسان در طبیعت بر اثر بارندگی روان آب جاری و خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی وارد می شود .

در سال های اخیر با تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران استانداری یزد و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط در 10 شهرستان استان میزان خسارت ناشی از سیل در مقابسه با سال های گذشته به طرز چشمگیری کاهش یافته است و این اقدام در تقویت مهار سیلاب و منابع آب های زیرزمینی استان نقش موثری دارد.

همچنین کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد بیشترین میزان بارندگی استان تا ساعت 00: 06 صبح امروز را به ترتیب کرخنگان خاتم 30 میلیمتر و چنارناز این شهرستان را 28 میلیمتر و بیداخَوید شهرستان تفت را 24 میلیمتر ذکرد.

سید عباس میرحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: در سه روز آینده استان تحت تاثیر امواج جوی قرار می گیرد که پیامد آن ابرناکی، کاهش محسوس دمای هوا، مه آلودگی و رگبار و رعد و برق(در ارتفاعات بارش برف) و تند بادهای موقتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با عبور سامانه بارشی از اواسط فردا (شنبه) هوای سرد شبانه در استان ماندگار است ،ادامه داد: در 24 ساعت گذشته شهر بافق با 21 درجه و سبزدشت این شهرستان با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گم ترین و خنک ترین نقاط استان بود.

این کارشناس هواشناسی، دمای امروز شهر یزد را هفت تا 16 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان ذکر کرد .

بارش سالانه در استان یزد 65 میلیمتر و میزان تبخیر آب حدود چهار هزار میلیمتر گزارش شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 575

به "خبرنگاران بارندگی های 24 ساعت گذشته در یزد بدون خسارت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی های 24 ساعت گذشته در یزد بدون خسارت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید