خبرنگاران احتکار داروهای نجات بخش بیماران کرونایی توسط مجریان اعدام در آمریکا

به گزارش مجله حقوق، تهران - خبرنگاران - ایالت های اعمال مجازات اعدام در آمریکا داروهایی برای تزریق های مرگبار را ذخیره می کنند که در صورت توزیع برای مصارف پزشکی می تواند جان صدها نفر از بیماران مبتلا به کووید - 19 را نجات دهد.

خبرنگاران احتکار داروهای نجات بخش بیماران کرونایی توسط مجریان اعدام در آمریکا

به گزارش روز یکشنبه روزنامه گاردین، گروهی از پزشکان و کارشناسان برجسته از ایالات مجری حکم اعدام درخواست کرده اند ذخایر دارویی آرام بخش و فلج کننده احتکارشده برای اعدام را آزاد کنند.

این داروها جزو مورد نیازترین داروها در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های سراسر آمریکاست که با کمبود داروهای اصلی برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا روبرو شده اند.

نامه ای که به امضای مشترک متخصصان بیهوشی، داروسازان و اساتید علوم پزشکی رسیده، به بخش های اصلاحات در همه ایالت های اجراکننده حکم اعدام فرستاده شده است.

در این نامه، به کمبود داروهای مورد نیاز برای تنفس مصنوعی بیماران کرونایی که حالشان وخیم است و نمی توانند بدون دستگاه نفس بکشند، اشاره شده است.

این نامه همچنین به مدیران بخش های زندان های ایالتی آمریکا هشدار داده است که کمبود دارو حتی ممکن است جان مقام های ارشد این بخش ها را به خطر اندازد.

مشخص نیست که چند ایالت در آمریکا داروهای تزریق مرگبار را ذخیره دارند، اما 9 ایالت از 28 ایالت مجری حکم اعدام در این کشور، پروتکل های اعدام را به اجرا می گذارند که شامل استفاده از داروهای آرام بخش و فلج کننده می شود.

این داروها شامل میدازولام، وکورونیوم بروماید، روکورونیوم بروماید و فنتانیل است که سازمان های دارویی از کمبود آن در بیمارستان ها خبر داده اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز کمبود داروی میدازولام و فنتانیل را به ثبت رسانده است.

در نتیجه کمبود این داروها، پزشکان استفاده از داروهای حیاتی برای بیماران محتاج به دستگاه تنفسی را سهمیه بندی کرده اند.

سه ایالت فلوریدا، نوادا و تنسی فاش کرده اند که مقادیر زیادی از داروهای آرام بخش و فلج کننده را برای اعدام احتکار کرده اند.

براساس اعلام یک گروه مدافع حقوق بشر (Blaire Andres of Reprieve) که حامی تعویق اعدام است، همه داروهای مورد استفاده در اعدام، محصولات حیات بخش هستند و هرگز برای آسیب رسانی طراحی نشده اند.

این گروه یادآور شد که شرکت های بهداشت و درمان آمریکا هشدار داده اند انباشت داروها برای اعدام، باعث کمبود خطرناک دارو می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 222

به "خبرنگاران احتکار داروهای نجات بخش بیماران کرونایی توسط مجریان اعدام در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتکار داروهای نجات بخش بیماران کرونایی توسط مجریان اعدام در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید