خبرنگاران آمریکا:منتظر پیشنهاد از طرف ایرانیم، ایران:تحریم ها را بردارید

به گزارش مجله حقوق، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که ادعا کرد صبر آنها در برابر ایران نمی تواند نامحدود باشد، گفت: منتظر پیشنهاد سازنده ایران هستیم.

خبرنگاران آمریکا:منتظر پیشنهاد از طرف ایرانیم، ایران:تحریم ها را بردارید

به گزارش خبرنگاران، ند پرایس روز دوشنبه در نشست خبری خود اظهار کرد: ما پیشنهادی ارائه داده ایم که در زمینه تعامل گسترده، با حسن نیت در مباحث گروه 1 + 5 شرکت کنیم.

وی افزود: ما اظهارنظرهای مختلف مختلفی از ایرانی ها را مشاهده نموده ایم و منتظر یک پیشنهاد سازنده از طرف تهران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این ادعا که به دلیل ماهیت این چالش، صبر ما نمی تواند نامحدود باشد، ادامه داد: به خاطر ماهیت این چالش است که نگرانی های ما برطرف نمی گردد و به همین دلیل از روزهای ابتدایی این دولت، وظیفه داشتیم که در مرحله اول با شرکا، متحدان و اعضای کنگره برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، همگام سازی روینمودها و درنهایت اجرای این رویکرد رایزنی کنیم.

پرایس با اشاره به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای برگزاری نشست غیررسمی در قالب 1+5 افزود: ما از همان ابتدا گفتیم دیپلماسی از طرف ما بهترین راه چاره برای چالش برنامه هسته ای ایران است. هدف نهایی ما منع دائمی و قابل تأیید محدودیت های برنامه هسته ای ایران است و اینکه اطمینان حاصل گردد که ایران هرگز نمی تواند سلاح هسته ای را به دست آورد.

وی با این ادعا که ایران در دو- سه سال گذشته از توافق دور شده است، اظهار کرد: در این رابطه آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت نموده است و همچنین رافائل گروسی مدیرکل آژانس با ایرانی ها صحبت داشته است. ما به مدیر کل اطمینان و اعتماد کامل داریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود: ما همچنان که در را برای دیپلماسی باز نگه می داریم، در خصوص شکل این بحث ها، گفت گوها یا تبادل اطلاعات جزمی نیستیم، اما در خصوص آن جزم داریم که انتها آن باید محدودیت های دائمی و تاییدشدنی برنامه هسته ای ایران باشد و اینکه ایران هرگز نتواند به سلاح اتمی دست یابد.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تروریسم مالی علیه مردم ایران، در اقداماتی جبرانی به کاهش محدودیت های برجامی روی آورد و شرط بازگشت واشنگتن به برجام را لغو کامل و ملموس تحریم ها برشمرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 814

به "خبرنگاران آمریکا:منتظر پیشنهاد از طرف ایرانیم، ایران:تحریم ها را بردارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا:منتظر پیشنهاد از طرف ایرانیم، ایران:تحریم ها را بردارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید