جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نقض مقررات کرونا!

به گزارش مجله حقوق، لودویک اوربان نخست وزیر رومانی به دلیل زیرپاگذاشتن مقررات دولت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با استعمال دخانیات در فضای بسته و خودداری از زدن ماسک به پرداخت 3 هزار لِئو (617 یورو) جریمه شد.

جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نقض مقررات کرونا!

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، تصویری از نخست وزیر رومانی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد او به همراه تعدادی از اعضای کابینه پشت میزی در دفتر کارش نشسته و مشغول استعمال دخانیات هستند؛ همچنین هیچیک از آنها ماسک بر صورت نداشتند و آنها روی میز انداخته بودند.

اوربان در بیانیه ای تائید کرد که مقررات را نقض کرده است. او گفت: اعضای کابینه اش بعد از یک روز کاری طولانی در 25 مه (5 خرداد) به مناسبت پنج و هفتمین سالروز تولدش جمع شده بودند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر می داند که همه شهروندان باید بدون توجه به جایگاه خود از مقررات پیروی کنند. اگر مقررات نقض شوند باید جرایمی وضع شود.

بعد از 60 روز اعمال مقررات جدی قرنطینه همزمان با اعلام شرایط اضطراری توسط دولت رومانی، مهلت اعمال این شرایط 15 مه (26 اردیبهشت) به پایان رسید و دولت اوربان دستور شرایط هشدار 30 روزه را صادر و استفاده از ماسک را در حمل و نقل عمومی و مکان های عمومی بسته اجباری کرد.از سال 2016 استعمال دخانیات در مکان های بسته در رومانی منع شده است.

رستوران هایی که می توانند از فضای باز استفاده کنند طبق مقررات از روز دوشنبه (امروز) مجوز فعالیت دارند.

طبق آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در رومانی بیش از 19 هزار نفر است که از این تعداد افزون بر یک هزار و 260 نفر جان باخته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 308

به "جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نقض مقررات کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه نخست وزیر رومانی به دلیل نقض مقررات کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید