ترکیه مناطقی از دهوک عراق را بمباران کرد

به گزارش مجله حقوق، منابع رسانه ای عراق و اقلیم کردستان این کشور خبر دادند که جنگنده های ترکیه روستاهای اتوش و بیبادی از توابع منطقه جمانکی در استان دهوک را بمباران کردند.

ترکیه مناطقی از دهوک عراق را بمباران کرد

اینا خبرگزاری رسمی عراق در این باره نوشت که جنگنده های ترکیه روز گذشته (آدینه) این مناطق در اقلیم کردستان عراق را بمباران کردند.

الند امیر، فرماندار منطقه جمانکی گفت که بمباران بیش از نیم ساعت ادامه داشت اما با این وجود تلفات جانی در پی نداشته هرچند سبب خسارت اقتصادی و آتش سوزی زمین های کشاورزی شده است.

وی اضافه نمود که ساکنان این دو روستا از مدت ها پیش به علت حملات ترکیه منطقه را تخلیه نموده بودند، اما همچنان برای کشاورزی به آنجا می فرایند.

در همین پیوند، ریبوار بابکی رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ایالتی کردستان عراق، گفت که بمباران این مناطق از 1992 ادامه داشته و علت آن حضور غیر قانونی نیروهایپ. ک.ک در خاک عراق است.

وی اضافه نمود که این مساله به معضلی برای اقلیم کردستان تبدیل شده و حاکمیت سرزمینی عراق را با خطر روبرو می نماید.

این مقام کُرد عراقی تاکید نمود که بغداد می تواند از روش های دیپلماتیک و هماهنگی با ترکیه و با روش نظامی به وسیله اخراج نیروهای پ.ک.ک از خاک کشور این معضل را حل نماید.

بابکی گفت که کمیسیون امنیت مجلس ایالتی کردستان عراق کمیته ای را برای پیگیری این موضوع و تهیه گزارشی از حملات و حجم خسارت های ناشی از آنها تشکیل داده است که گزارش آن به دولت اقلیم و دولت فدرال داده خواهد شد.

ترکیه سال ها است که به بهانه مقابله با عناصر پ .ک.ک در حال نقض تمامیت سرزمینی عراق در شمال این کشور است. گروه پ ک ک که در 40 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می گردد.

ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ. ک. ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار شهفرایند این کشور از جمله زنان و بچه ها هستند.

آنکارا که در شمال عراق پایگاه نظامی دارد از خرداد سال 99 به حملات هوایی و زمینی علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق شدت بخشیده است.

این حملات با وجود محکومیت عراق و اتحادیه عرب همچنان ادامه دارد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 925

به "ترکیه مناطقی از دهوک عراق را بمباران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه مناطقی از دهوک عراق را بمباران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید