بورل؛ خطوط هوایی بلاروس را تحریم می کنیم؛ لوکاشنکو؛ تلافی خواهیم کرد

به گزارش مجله حقوق، در حالیکه اتحادیه اروپا و بلاروس وارد دور دیگری از تنش ها می شوند، دولت بلاروس اعلام کرده که به هر تحریم از سوی اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد.

بورل؛ خطوط هوایی بلاروس را تحریم می کنیم؛ لوکاشنکو؛ تلافی خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در تداوم تشدید درگیری اتحادیه اروپا با بلاروس، یک مقام ارشد این اتحادیه از تحریم های پیش روی بلاروس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی رویترز جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که وزرای خارجه این اتحادیه روز دوشنبه تحریم ها علیه بلاروس را افزایش می دهند. این تحریم ها خطوط هوایی و دفاتر مسافرتی این کشور را شامل خواهد شد.

بهانه اتحادیه اروپا این است که بلاروس به تلافی تحریم ها، مهاجران را مجبور به هجوم به مرزهای لهستان و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می کند. دو دپیلمات اروپایی نیز گفته اند که اتحادیه اروپا در نظر دارد تحریم هایی را بر خطوط هوایی دولتی بلاروس وضع کند تا مهاجران قادر به پرواز با این خطوط هوایی نباشند.

آکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، تهدید نموده است که برابر هرگونه اقدام نو، از جمله با بستن جهت گاز طبیعی، تلافی خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز یکشنبه شب به وقت تهران در این زمینه نوشت که دولت بلاروس اعلام نموده که تحریم های اتحادیه اروپا اثر معکوس خواهد داشت.

منابع خبری شنبه از کشته شدن یک نظامی ارتش لهستان در مرز با بلاروس خبر دادند.در جریان حادثه تیراندازی، یک نظامی ارتش لهستان مستقر در خطوط مرزی جان خود را از دست داد. ارتش لهستان تایید کردکه یک نظامی لهستانی در مرز شرقی این کشور با بلاروس جان خود را از دست داده و افزود که مرگ او در نتیجه یک حادثه بوده و هیچ شخص ثالثی در آن دخیل نبوده است.

بحران ناشی از سرگردانی هزاران پناهجو در مرز بلاروس و لهستان به ویژه در آستانه فصل سرما و فقدان نیروهای امدادی ، اختلافات شدیدی را بر سر مسائل ژئوپلتیکی به بار آورده و نگرانی هایی را درباره بروز فاجعه ای انسانی برانگیخته است.

از هفته پیش به این سو بر شمار پناهجویانی که به امید ورود به اتحادیه اروپا به جمعیت سرگردان در نزد مرز بلاروس و لهستان ملحق شده اند، اضافه نموده شده است. برآوردها نشان می دهد که هزاران پناهجو اکنون در مرز دو کشور تجمع نموده اند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1149

به "بورل؛ خطوط هوایی بلاروس را تحریم می کنیم؛ لوکاشنکو؛ تلافی خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل؛ خطوط هوایی بلاروس را تحریم می کنیم؛ لوکاشنکو؛ تلافی خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید