برگزاری نخستین کنگره ملی کووید-19با همکاری دانشگاه شیراز

به گزارش مجله حقوق، نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید-19، در روز های 17 و 18دی ماه امسال به همت دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز برگزار می گردد.

برگزاری نخستین کنگره ملی کووید-19با همکاری دانشگاه شیراز

چنگیز رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز و جانشین دبیر علمی این کنگره در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: شیوع بیماری کرونا، علاوه بر اینکه سبب نگرانی های بسیاری در سراسر دنیا ایجاد نموده؛ باعث بروز پیامد های مختلف روان شناختی، اجتماعی، مالی و خانوادگی متعدد نیز شده است و در این بین، دانشگاه ها از این قاعده مستثنی نیستند. تغییر سبک کاری و آموزش در دانشگاه ها، کاهش ارتباطات اجتماعی و بروز انواع اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در دانشگاهیان سبب شد، تا به منظور شناسایی راه چاره های علمی و قابل اجرا برای کاهش این پیامد ها و به تبع ارتقاء سطح کیفی سلامت روان دانشگاهیان، اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید-19 کلید بخورد.

رحیمی ادامه داد: این کنگره با محور های سبک زندگی، پیامد های روان شناختی، پیامد های آموزشی، پیامد های اجتماعی، پیامد های خانوادگی، دانشگاه پس از کرونا، پیشگیری و رفتار های بهداشتی، بهداشت، ایمنی، محیط زیست و کووید-19 برگزار می شود و پژوهشگران می توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا 22آذرماه به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز توضیح داد: امیدواریم که با برگزاری چنین کنگره هایی و با همت و کوشش مراکز مشاوره و بهداشت سراسر کشور، گام های مؤثری در کاهش تبعات این بیماری در شرایط کنونی و در دوران پساکرونا برداشت.

شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند برای مطالعه بیش تر درخصوص اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید19 و ارسال مقالات خود، به سایت کنگره با نشانی http://uni.covid.cong.sharif.edu مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 585

به "برگزاری نخستین کنگره ملی کووید-19با همکاری دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین کنگره ملی کووید-19با همکاری دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید