اکسیوس از دو تصمیم عجیب ترامپ اطلاع داد؛ملاقات با مادورو و لغو تحریم های چین!

به گزارش مجله حقوق، وبگاه خبری اکسیوس نوشت که رئیس جمهور آمریکا از گوایدو نا امید شده و به دنبال ملاقات با مادورو است.

اکسیوس از دو تصمیم عجیب ترامپ اطلاع داد؛ملاقات با مادورو و لغو تحریم های چین!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وبگاه اکسیوس که با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مصاحبه داشته است نوشت که ترامپ به دنبال دیدار با رئیس جمهور ونزوئلا است همچنین ترامپ در این مصاحبه گفته که تحریم های چین را تعلیق نموده است.

براساس این گزارش، ترامپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدارش با مادورو گفت: من درباره آن فکر می کنم... مادورو هم دوست دارد دیدار کنیم. من هرگز با دیدارها مخالفتی ندارم، و به ندرت مخالفت می کنم.

رئیس جمهور آمریکا افزود، من همواره گفته ام که با دیدار و دیدار شما چیزی از دست نمی دهید.

آکسیوس در ادامه نوشت، ترامپ همچنین گفت که اعتماد زیادی به گوایدو ندارم، کسی که در به دست دریافت حکومت ونزوئلا در بهترین شرایط حمایتی آمریکا و دهها کشور دیگر باخت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از گوش کردن به توصیه جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق خود در حمایت از گوایدو پیشمان است گفت، نه به طور خاص. سپس ادامه داد، من به طور اساسی با آنچه در ونزوئلا در حال رخ دادن است مخالف هستم...

ترامپ جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی فردی احمق توصیف کرد و گفتت که بولتون بی کله ترین موجود بشری است که از جنگ آمریکا علیه عراق نیز حمایت نموده بود.

دونالد ترامپ همچنین در گفت وگو با جاناتان سوان خبرنگار تارنمای آکسیوس گفت: که تحریم های وزارت خزانه داری این کشور علیه بعضی مقام های چینی به دلیل فشار علیه مسلمانان اویغور در استان خودمختار سین کیانگ را اعمال ننموده است.

ترامپ تاکید نمود که این تحریم ها را به این دلیل اعمال ننموده که آمریکا در میانه یک توافق تجاری عظیم با چین است که براساس آن پکن 250 میلیارد دلار کالا از ایالات متحده خرید می نماید.

رییس جمهوری آمریکا گفت که او تعرفه های سنگینی بر کالاهای چینی اعمال و لایحه جدید کنگره این کشور علیه چین را امضا نموده است و نیازی به تحریم های دیگر نیست چرا که دو کشور در حال مذاکره تجاری هستند.

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ که کتاب خاطرات او قرار است به زودی منتشر گردد، در بخش هایی از این کتاب که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، گفته است که ترامپ در دیدار با شی جین پینگ رییس جمهوری چین از اقدام ادعایی پکن علیه مسلمانان اویغور حمایت نموده است.

ترامپ در گفت وگو با آکسیوس با رد این اتهام گفت که کسی درباره اجرای قانون مگنیتسکی برای اعمال تحریم های حقوق بشری علیه چین با او صحبت ننموده و اگر چنین درخواستی مطرح گردد، او حتما آنالیز می نماید.

بولتون همچنین ترامپ را متهم نموده که در دیدارش با شی در سال 2018 از او خواسته است با خرید محصولات کشاورزی از آمریکا یاری کند تا ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز گردد.

ترامپ این اتهام را نیز رد کرد و گفت که او با هر رییس جمهوری صحبت کند خواستار خرید محصولات آمریکایی است.

روابط چین و آمریکا در ماه های گذشته به دلیل بحران ناشی از کرونا به پایین ترین سطح خود کاهش پیدا نموده است و در تازه ترین تحول ترامپ هفته گذشته مصوبه کنگره آمریکا را که خواستار تحریم چین به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ بود، امضا کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین تهدید خود برای قطع همه روابط با چین را تکرار کرد و گفت که قطع کامل روابط با پکن یکی از گزینه هایی است که واشنگتن برای خود محفوظ می دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 336

به "اکسیوس از دو تصمیم عجیب ترامپ اطلاع داد؛ملاقات با مادورو و لغو تحریم های چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکسیوس از دو تصمیم عجیب ترامپ اطلاع داد؛ملاقات با مادورو و لغو تحریم های چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید