امیر کویت: چالش های سختی پیش رو است، نخست وزیر: امیدواریم روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی باز شود

به گزارش مجله حقوق، امیر کویت در سخنانی در جلسه افتتاح مجلس امت این کشور از وجود چالش های سخت پیش رو سخن گفت و اینکه بحران ها به ویژه در سطح منطقه باید حل و فصل گردد.

امیر کویت: چالش های سختی پیش رو است، نخست وزیر: امیدواریم روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی باز شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، مجلس امت کویت را افتتاح کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی طی سخنانی گفت: چالش های بزرگی در برابر مجلس امت کویت با توجه به شرایطی که منطقه سپری می نماید، وجود دارد.

امیر کویت اعلام کرد: وقتی برای هدر دادن و ایجاد درگیری و بحران وجود ندارد.

شیخ نواف ضمن تاکید بر ضرورت حل بحران ها به ویژه در سطح منطقه، تاکید نمود: زمان وقت کشی و دامن زدن به بحران ها و درگیری ها سپری شده است و زمانی دیگر برای تسویه حسابها نیست. آنچه بر جهان و منطقه ما می گذرد را می دانید و در برابر شما چالش های بزرگی قرار گرفته است.

ابراز امیدواری نخست وزیر کویت نسبت به حل بحران کشورهای خلیج فارس

شیخ صباح الخالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت که در افتتاح دوره مجلس امت این کشور سخن می گفت، با اشاره به اینکه در تامین امنیت خلیج فارس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: امنیت خلیج فارس مهم و جمعی است و حفظ آن مسئولیت جمعی مشترک است که با مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میسر می گردد.

وی درباره حل و فصل بحران میان قطر و چهار کشور عربی مصر، امارات، عربستان و بحرین هم اضافه کرد: ما از هیچ تلاشی برای تقویت و به پیش راندن گشایش کنونی برای حل بحران خلیج فارس دریغ نخواهیم کرد.

نخست وزیر کویت ابراز امیدواری کرد که روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به زودی به حالت طبیعی بازگردد.

شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت روز گذشته (24 آذرماه) فرمان تشکیل کابینه جدید این کشور را صادر نموده بود. این کابینه اولین دولت زمان امیر نواف محسوب می گردد و متشکل از 16 وزیر است که در میان آنها یک زن وجود دارد. 10 وزیر جدید در کابینه هستند که دو نفر از خاندان حاکم هستند به نامهای شیخ حمد جابر العلی الصباح معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و شیخ ثامر علی صباح السالم الصباح وزیر کشور. 8 وزیر از تکنوکرات ها هستند.

پنج وزیر هم از کابینه قبلی، شامل؛ شیخ احمد ناصر المحمد الصباح در پست وزارت خارجه، انس الصالح در پست معاون نخست وزیر و وزیر امور کابینه، مبارک الحریص وزیر امور مجلس امت، رنا عبدالله الفارس وزیر امور شهرداری و شیخ باسل الصباح وزیر بهداشت، هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 648

به "امیر کویت: چالش های سختی پیش رو است، نخست وزیر: امیدواریم روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی باز شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر کویت: چالش های سختی پیش رو است، نخست وزیر: امیدواریم روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی باز شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید