اما و اگرهای ورزش در روزهای کرونایی

به گزارش مجله حقوق، بیماری کووید 19 در میان همه محدودیت هایی که برای ما ایجاد کرده است، گزینه های ورزش را نیز به شدت کاهش داده است. به عنوان مثال برای جلوگیری از گسترش ویروس بهتر است افراد از رفتن به باشگاه خودداری کنند زیرا رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان بهترین راه برای محدودکردن تعداد کسانی است که به ویروس آلوده می شوند. از سوی دیگر ورزش نیز برای سلامتی همه ما لازم است. پس در دوره همه گیری بیماری چه باید بکنیم؟

اما و اگرهای ورزش در روزهای کرونایی

به طور کلی ورزش نکردن توانایی بدن برای مبارزه با بیماری ها را کاهش می دهد. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که هرچند انجام مقداری تمرین های ورزشی به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند اما ورزش زیاد و سنگین می تواند به توانایی بدن در این مبارزه آسیب برساند.

دکتر فیلیپ اسکیبا پزشک ورزشی و کارشناس ورزش ساکن ایلینویز آمریکا می گوید کاری که شما می توانید انجام دهید این است که تعادل را حفظ کنید.

افزون بر این، تعیین شده است که ویروس ها بر قلب تاثیر می گذارند. بنابراین اکنون زمان آن نیست که به دنبال رکوردشکنی در تمرین های تناسب اندام باشید.

دکتر اسکیبا می افزاید در شرایط کنونی ورزش هایی که به آنها می پردازید باید سبک و آسان باشند. کاری که باید در حال حاضر انجام دهید این است که سلامت خود را حفظ کنید. نه این که با پرداختن به ورزش های سنگین به بدن فشار وارد کنید.

دکتر اسکیبا که به آموزش قهرمانان ورزشی نیز می پردازد توصیه می کند همه افراد قبل از پرداختن به تمرین های ورزشی معاینه گردن انجام دهند.

او می گوید هرگونه مسئله ای که از قسمت گردن به بالا وجود داشته باشد- مثل آبریزش بینی- مسئله ای برای ورزش کردن ایجاد نمی کند، اما علائمی که در قسمت گردن یا گردن به پایین وجود دارند- مانند گلودرد، سرفه، غدد متورم یا دردهای عضلانی- به شما می گویند که به هیچ وجه نباید ورزش کنید زیرا این علائم به معنای آن هستند که بدن درحال مقابله با یک مشکل است.

ورزش کردن در این حالت باعث می شود بخشی از انرژی بدن صرف ترمیم آسیب های ناشی از ورزش شود. قوانین فاصله گذاری اجتماعی باید در ورزش هم رعایت شود.

اگر با دوستان تان دوچرخه سواری کنید، نمی توانید به طور صحیح فاصله خود با آنها را حفظ کنید. بنابراین بهتر است تنها به این ورزش بپردازید.

همچنین در شرایط کنونی باید به جلوگیری از آسیب دیدگی هایی که می تواند شما را راهی اورژانس کند توجه ویژه ای داشته باشید.

منبع: ahchealthenews.com

مترجم: یاسمین مشرف - سلامت روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 294

به "اما و اگرهای ورزش در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای ورزش در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید