اتحادیه اروپا تحت فشار چین گزارش خود در خصوص کرونا را تغییر داد

به گزارش مجله حقوق، ایسنا نوشت: مقام های اتحادیه اروپا می گویند، قسمت هایی از گزارشی در خصوص کارزار اشاعه اطلاعات نادرست در خصوص کرونا که در آن به نقش چین اشاره شده بود، تحت فشار این کشور تغییر داده اند.

اتحادیه اروپا تحت فشار چین گزارش خود در خصوص کرونا را تغییر داد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، اتحادیه اروپا در گزارشی روسیه و چین را به پیشبرد کمپینی از اخبار نادرست در خصوص کرونا متهم نموده و گفته است، آن ها بدون کاستی به اشاعه هدفمندانه اخبار و اطلاعات نادرست و گمراه کردن افکار عمومی دنیا در خصوص ویروس کرونا ادامه می دهند.

اما بعضی رسانه ها می گویند، متن پیش نویس این گزارش تحت فشار چین و به نفع این کشور تغییراتی نموده یا بعضی قسمت های آن حذف شده است.

پولیتیکو در وب سایت خود نوشته است، سه نفر در گفت وگو با این نشریه تأیید نموده اند که دیپلمات های چینی به اتحادیه اروپا برای تغییر پیش نویس این گزارش فشار آورده اند.

به نوشته این نشریه، همین فشار باعث شد گزارش نهایی که در نهایت روز آدینه پنجم اردیبهشت (24 آوریل) در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در این باره منتشر شد نسبت به پیش نویس اولیه زبانی ملایم تری در خصوص چین داشته باشد.

ظاهرا پیشبرد یک کارزار دنیای اطلاعات جعلی از سوی چین و انتقاد این کشور از واکنش فرانسه به پاندمی (همه گیری دنیای) کرونا حذف شده است.

نیویورک تایمز نیز از حذف و بازنویسی این گزارش تحت فشار چین خبر داده است.

این روزنامه نوشته است، بخش هایی از گزارش اولیه که به کوشش مشترک چین و روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست در دنیا پرداخته بود در نسخه نهایی در سایر بخش ها پیچیده شده است.

در نسخه نهایی منتشرشده آمده است: منابع رسمی و دولتی دولت های مختلف، از جمله روسیه و در ابعاد کوچک تر چین، همچنان به طور گسترده به اشاعه روایت های توطئه انگارانه و اطلاعات غلط در خصوص کرونا ادامه می دهند.

یک مقام اتحادیه اروپا به پولیتیکو گفته است، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا به وسیله چندین کانال دیپلماتیک به این گزارش اعتراض نموده است.

نیویورک تایمز روز آدینه درباره فشار چین نوشت، یک دیپلمات اتحادیه اروپا به همکارانش نوشته است، چینی ها تهدید می کردند در صورتی که این گزارش به همین شکل منتشر گردد پیامد خواهد داشت.

براساس این گزارش، یک مقام اتحادیه اروپا که موافق این تغییرات نبود گفته است، دیپلمات های اتحادیه اروپا برای رضایت حزب کمونیست چین به خودسانسوری رو آورده اند.

پولیتیکو می نویسد، پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا اتهام های نیویورک تایمز را بی اساس، نادرست و حاوی نتیجه گیری های غلط خوانده است. او گفته است که این سرویس در برابر فشار سیاسی خارجی سر خم نخواهد کرد.

استانو هشدار داده است که انتشار اطلاعات غلط و روایت های زیان بار می تواند خطرات شدید بالقوه برای شهروندان، از جمله برای سلامت آن ها به همراه بیاورد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 249

به "اتحادیه اروپا تحت فشار چین گزارش خود در خصوص کرونا را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تحت فشار چین گزارش خود در خصوص کرونا را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید