گوشی ها را فراموش کنید؛ این گجت دست شما را به نمایشگر لمسی تبدیل می نماید!

به گزارش مجله حقوق، زومیت نوشت: هیومین AI Pin گجتی پوشیدنی است که با پروژکتور داخلی اش، کف دست شما را به صفحه ای لمسی تبدیل می نماید.

گوشی ها را فراموش کنید؛ این گجت دست شما را به نمایشگر لمسی تبدیل می نماید!

برند Humane ماه ها پس از نمایش اولیه گجت AI Pin پایان این محصول را رونمایی کرد. به عقیده تحلیلگران، AI Pin آینده گجت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش می گذارد و شاید جایگاه گوشی های هوشمند را به خطر بیندازد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی هیومین، گجت پوشیدنی 699 دلاری ای آی پین از دو قسمت تشکیل شده است: دستگاهی مکعبی و باتری که به لباس یا سطح های دیگر متصل می گردد.

خریداران دستگاه AI Pin باید افزون بر پرداخت هزینه 699 دلاری، هر ماه 24 دلار برای سرویس اشتراکی شرکت هیومین هزینه نمایند. این سرویس اشتراکی، یک شماره موبایل و اینترنت اپراتور تی موبایل را به کاربران ارائه خواهد داد. پیش فروش AI Pin از 16 نوامبر (25 آبان) و فروش این محصول از اوایل سال 2024 آغاز می گردد.

گجت پوشیدنی AI Pin به مدل نامشخصی از پردازنده اسنپدراگون مجهز است و برای تعامل با آن می توانید از فرمان صوتی، دوربین، ژست های حرکتی و پروژکتور داخلی بهره ببرید. این پروژکتور می تواند محتوا را روی کف دست شما پخش کند.

قسمت مکعبی شکل محصول نو هیومین 34 گرم و باتری پک آن 20 گرم وزن دارد. دوربین داخلی AI Pin عکس 13 مگاپیکسلی می گیرد و در آینده پس از انتشار به روزرسانی نرم افزاری، توانایی ضبط ویدیو را نیز خواهد داشت.

گجت پوشیدنی AI Pin متفاوت ترین روش را برای برقراری ارتباط با هوش مصنوعی ارائه می دهد

AI Pin برخلاف دستگاه های دیگری مثل Rewind Pendant قرار نیست همیشه در حال ضبط ویدیو باشد؛ به علاوه، کاربر نمی تواند دستگاه را ازطریق فرمان صوتی فعال کند. فعال سازی AI Pin ازطریق لمس تاچ پد دستگاه انجام می گیرد. با فعال شدن AI Pin، چراغی کوچک روی این دستگاه آغاز به چشمک زدن می نماید.

گجت پوشیدنی AI Pin می تواند با بهره گیری از نرم افزاری اختصاصی به نام AI Mic با مدل های هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند. هیومین می گوید با مایکروسافت و OpenAI وارد همکاری شده است؛ مدتی پیش گزارش های تأییدنشده ادعا کردند قدرت اصلی AI Pin را مدل زبانی GPT-4 تأمین می نماید.

بر اساس گفته هیومین، دسترسی مستقیم به ChatGPT یکی از اصلی ترین قابلیت های AI Pin است. سیستم عامل این دستگاه که Cosmos نام دارد به گونه ای طراحی شده است که سؤال های شما را مستقیماً از ابزارهای مناسب هوش مصنوعی بپرسد؛ بدین ترتیب مجبور نخواهید بود که سراغ دانلود مجزای اپلیکیشن های مختلف بروید.

AI Pin جایگزینی مدرن تر برای رابط های کاربری امروزی است

هیومین در کوشش است AI Pin را به جایگزینی مدرن تر برای رابط های کاربری امروزی تبدیل کند. AI Pin صفحه هوم یا صفحه تنظیمات و بخش مدیریت حساب کاربری ندارد.

ایده اصلی این است که صرفاً ازطریق لمس کردن یا حرف زدن با AI Pin هرکاری را که می خواهید، انجام دهید و به هر اطلاعاتی که می خواهید، دسترسی پیدا کنید. نکته جالب این است که کل فرایند به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

در یک سال اخیر چت بات ها با همه کاره بودنشان ما را متعجب کردند و ظاهراً AI Pin نیز می خواهد در مسیری مشابه قدم بردارد.

با دانستن ویژگی های اصلی AI Pin حالا سؤالی مهم مطرح می گردد: AI Pin واقعاً چه کارهایی انجام می دهد؟ بیشتر قابلیت هایی که هیومین امروز به آن ها اشاره نمود، قبلاً به نمایش درآمده بودند: تماس و پیغام رسانیِ صدامحور، قابلیتی برای خلاصه سازی ایمیل ها، نگه داشتن غذا در جلوی دوربین برای دست یابی به اطلاعات ارزش غذایی و بعلاوه ترجمه بلادرنگ.

ترجمه بلادرنگ یکی از مجذوب کننده ترین قابلیت های AI Pin است

افزون بر موارد یادشده، به نظر می رسد که هدف اصلی هیومین از عرضه AI Pin، ارائه نوعی موتور جست وجوی پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی است. هیومین گفته است که می خواهد قابلیت نقشه یابی و خرید محصول را به AI Pin اضافه کند. بعلاوه توسعه دهندگان در آینده خواهند توانست که ابزارهای نو برای AI Pin توسعه دهند.

هیومین به AI Pin به عنوان سرآغاز پروژه ای بزرگ تر نگاه می نماید. هرچه مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تر شوند، AI Pin به دستگاه بهتری تبدیل خواهد شد. در شرایطی که شرکت های بزرگ در پی ایده های خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی می گردند، هیومین توانسته است دستگاهی سخت افزاری بر پایه این فناوری بسازد و نگاه ها را به خود جلب کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1555

به "گوشی ها را فراموش کنید؛ این گجت دست شما را به نمایشگر لمسی تبدیل می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی ها را فراموش کنید؛ این گجت دست شما را به نمایشگر لمسی تبدیل می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید