عواملی که موجب گردن درد می گردد ، راه های پیشگیری از گردن درد

به گزارش مجله حقوق، گردن درد از آن دردهایی است که در هر وضعیتی که قرار بگیرید می تواند اذیتتان کند، دراز بکشید، بنشینید، بایستید و یا راه بروید و این احساس درد و ناراحتی می تواند ناتوان کننده باشد.

عواملی که موجب گردن درد می گردد ، راه های پیشگیری از گردن درد

به گزارش خبرنگاران، گردن درد ممکن است ناشی از مسائل ساختاری در گردن باشد، مثل آرتریت (تحلیل رفتن غضروف در انتهای استخوان های گردن) یا تباهی دیسک ها (تحلیل رفتن دیسک های بین مهره های گردن).

اما اغلب دلیل گردن درد به کشیدگی های عضلات گردن مربوط است که به واسطه حرکاتی در کارهای روزمره به وجود می آید. در این مطلب به دلیل هایی از گردن اشاره می کنیم و راه چاره ارائه می دهیم.

زیاد و افراطی تلویزیون دیدن می کنید

ساعت ها پای دیدنی تلویزیون می نشینید؟ پس حتماً ساعت ها گردن خود را در شرایطی نادرست نگه می دارید. خیلی از افراد حین دیدنی تلویزیون به جلو خم می شوند و گردن خود را زیاد می کشند. یا اینکه به پهلو متمایل می شوند و گردن خود را در حالت ناترازی نگه می دارند. هر دو شرایط می تواند به عضلات گردن فشار وارد کند.

چه باید کرد؟

وقتی تلویزیون دیدن می کنید یک بالش نعلی مسافرتی دور گردنتان قرار دهید. اگر عادت دارید به پهلو متمایل شوید، از چند بالش برای پُرکردن فاصله بین سر و شانه تان بهره ببرید و هر 15 تا 20 دقیقه شرایط بدنتان را تغییر دهید تا گردنتان استراحتی بکند و نگیرد.

به جلو خم می شوید

شاید طی روز عادت دارید بارها ناخودآگاه به جلو خم شوید، حالا چه مقابل مانیتور رایانه و چه به سمت طرف مقابل که با او در حال مصاحبه هستید. اگر اغلب به جلو خم می شوید، عضلات گردنتان کشیده می گردد و دچار گردن درد خواهید شد.

چه باید کرد؟

سعی کنید همواره پشتتان را صاف نگه دارید و اگر هم قرار است به جلو خم شوید از ناحیه لگن خود را به جلو ببرید. اگر مانیتورتان را خوب نمی بینید، آن را نزدیک تر به خود کنید یا سایز فونت را بیشتر کنید. شاید هم احتیاج به عینک دوربین دارید. برای آنالیز شرایط دیدتان به چشم پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل از دیدتان نیست.

بعلاوه اگر فکر می کنید احتیاج دارید برای شنیدن دیگران به جلو خم شوید، پس حتماً تست شنوایی بدهید.

در شرایطی نادرست می خوابید

شاید به نظر برسد هر جوری که دراز بکشیم و بخوابیم که راحت باشیم پس درست هم هست. اما برخی از شرایط های خوابیدن فشار زیادی به گردن و کمر وارد می نمایند. مثلاً وقتی روی شکم می خوابید، سرتان را به پهلو می چرخانید و گردنتان کشیده می گردد. به پهلو خوابیدن هم بدون حمایت مناسب باعث فشار به شانه و گردن می گردد. ساعت ها در این شرایط های نادرست ماندن می تواند کشیدگی و درد ایجاد کند.

چه باید کرد؟

روی شکم نخوابید و اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، حتماً از بالشی بهره ببرید که از گردنتان خوب حمایت کند. اگر مطمئن نیستید تست کنید: به پهلو دراز بکشید و سرتان را روی بالش بگذارید. اگر به راحتی می توانید دستتان را به فضای بین سر و شانه تان وارد کنید پس شب ها روی بالش خوبی نمی خوابید. بالشی تهیه کنید که فاصله خالی بین سر و شانه تان را خوب پُر کند.

وارفته و قوز نموده می نشینید

برای خیلی از افراد راحت نشستن به معنی وارفته و قوز نموده نشستن است که به گردن و کمر آسیب می زند. شرایط نادرست بدن حین نشستن، فشاری غیرمعمول به ستون فقرات وارد می نماید و این شامل گردن و رباط های آن نیز می گردد.

چه باید کرد؟

صاف بنشینید؛ چانه را به عقب بکشید، شانه ها را پایین بیندازید و کمرتان را با قوس طبیعی خود نگه دارید. اگر ابتدا این مدل نشستن برایتان سخت است، چند دقیقه روی لبهٔ صندلی بنشینید که یاری می نماید صاف نشستن برایتان راحت تر باشد و سپس کم کم عقب بروید و روی صندلی جا بگیرید. اگر امکانش را دارید خیلی خوب است که یک صندلی ارگونومیک برای میز کارتان تهیه کنید که از پایین کمرتان به خوبی حمایت می نماید، ارتفاعش قابل تنظیم است و جای نشیمنش هم راحت است.

ساعات زیادی را در مقابل صفحه نمایش ها می گذرانید

همه ما طی روز مدت های طولانی به صفحات اسکرین خیره نگاه می کنیم. مثلاً ممکن است چند ساعت سرگرم دیدنی تلویزیونی باشید که روی دیوار نصب شده یا سرتان پایین و مشغول نگاه کردن به لپ تاپ یا گوشی تان باشید. مشکل اینجاست که سر وزن زیادی دارد و سنگین است و طولانی نگه داشتن آن به سمت بالا یا پایین به عضلات گردن فشار وارد نموده و آنها را دردناک می نماید.

چه باید کرد؟

اسکرین ها باید در سطح چشم های شما باشند، نه بالاتر و نه پایین تر. می توانید ارتفاع تلویزیون را کم کنید، اسکرین رایانه تان را بالاتر ببرید یا هنگام استفاده از تلفن همراه یک بالش روی پایتان بگذارید. استفاده از بالش گردنی مسافرتی هم ایده خوبی برای حمایت از گردن است.

دمبل های سنگین بلند می کنید

خیلی از افراد دمبل هایی بلند می نمایند که خیلی سنگین است و این سازوکار بدن را به هم می ریزد. عضلات ذوزنقه ای پشت شما مجبور می شوند این وزن زیاد را تحمل و جبران نمایند. این عضلات به گردنتان متصل اند و استفاده زیاد از آنها باعث گردن درد می گردد.

چه باید کرد؟

اگر از دمبل استفاده می کنید، دمبلی سبک تر انتخاب کنید. حتماً فُرم تمرینتان را اصلاح کنید تا با فرم نادرست دمبل نزنید. فرم تمرینتان را با مربی یا فیزیوتراپیست چک کنید.

استرس دارید

ما اغلب وقتی استرس می گیریم شانه ها را ناخودآگاه بالا می بریم و عضلاتمان را سفت و منقبض می کنیم و اگر مسئله ای از قبل در گردن داشته باشیم، بدتر خواهد شد.

چه باید کرد؟

استرستان را کنترل کنید. تنفس عمیق، پیاده روی در طبیعت یا فضای باز و عبادت از برترین تکنیک های کاهش استرس هستند. خیلی از افراد با تسکین استرس، مسائل گردنشان نیز حل می گردد.

منبع: تبیان

  • راهکاری برای جلوگیری از افتادگی پوست بعد از کاهش وزن
  • غذاهای سالم و سبکی که خواب شبانه را مختل می نمایند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1544

به "عواملی که موجب گردن درد می گردد ، راه های پیشگیری از گردن درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که موجب گردن درد می گردد ، راه های پیشگیری از گردن درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید