رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی، عکس

به گزارش مجله حقوق، دیجیاتو نوشت: شیائومی، غول چینی سازنده گوشی های هوشمند، امروز به طور رسمی از اولین خودروی برقی خود رونمایی کرد. این شرکت در جریان معرفی از خودرو برقی خود گفت که میخواهد به یکی از پنج خودروساز برتر دنیا تبدیل گردد.

رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی، عکس

خودرو برقی شیائومی یک سدان با نام SU7 است و انتظار می رود که به طور مشترک با گوشی های محبوب این شرکت، از سیستم عامل HyperOS بهره ببرد. غول چینی اخیراً بعلاوه از لوگو رسمی این سیستم عامل رونمایی نموده بود. SU7 که مخفف Speed Ultra است، براساس پیکربندی تک موتوره یا دو موتوره خود از باتری های Contemporary Amperex Technology Co و BYD بهره می برد که رهبران حوزه باتری چین هستند.

  • بازگشت قدرتمند برند قدیمی تلفن همراه با گوشی های نو

البته چینی ها زمانی از خودرو برقی خود رونمایی نموده اند که بزرگ ترین بازار خودروی دنیا با مازاد ظرفیت و کاهش تقاضا روبرو شده است. با این حال، لی جون، مدیرعامل شیائومی، در رویداد معرفی SU7 گفت: با کوشش زیاد طی 15 تا 20 سال آینده، ما به یکی از 5 خودروساز برتر دنیا تبدیل می شویم که میخواهد صنعت خودروی چین را به طور کلی ارتقاء دهد.

از دیگر مشخصات شیائومی SU7 می توان به طول 4997 میلی متری، عرض 1693 متری و ارتفاع 1440/1455 میلی متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی متر اشاره نمود. بعلاوه این خودرو با باتری در ظرفیت های 73.6 کیلووات ساعت و 101 کیلووات ساعت فروخته می گردد که حداکثر برد 800 کیلومتری را ارائه می نماید.

رقابت شیائومی با پورشه و تسلا در زمینه خودرو برقی

SU7 قرار است سال آینده با موتوری که 21 هزار دور در دقیقه کار می نماید، وارد بازار گردد، اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است. مدیرعامل شیائومی قبلاً گفته بود که این شرکت میخواهد SU7 را به گونه ای بسازد که از نظر عملکرد با خودرو برقی تایکان توربو پورشه و از نظر ویژگی های فنی با مدل S تسلا رقابت کند. مدل S دارای برچسب قیمت 698900 یوانی و تایکان دارای برچسب قیمت 898000 یوانی است که هر دو آن ها بسیار بالاتر از میانگین قیمت 200000 یوان تا 300000 یوان قابل انتظار برای SU7 هستند.

در نهایت، خودرو برقی شیائومی SU7 در رنگ های آبی، خاکستری و سبز روانه بازار خواهد شد که در تصاویر بالا شاهد گزینه های رنگی مختلف آن هستیم.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

  • جا به جا کردن ساختمان بزرگ 200 ساله با استفاده از صابون/ عکس

  • چین قدرتمندترین موتور جت دنیا را ساخت/ رسیدن به سرعت باورنکردنی 16 ماخ

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1561

به "رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی رسمی از اولین خودروی ساخت شیائومی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید