تفاوت درب ضد سرقت و معمولی

به گزارش مجله حقوق، یکی از ارکان مهم ساختمان ها درب ها می باشند .به طوریکه اگر همه مراحل ساخت یک خانه به درستی صورت بگیرد اما درب ساخته نشود انگار هیچ کاری انجام نشده است .باپیشرفت تجهیزات ساختمان ها شکل وساختار درب ها نیز تغییرات زیادی نموده است .آخرین تکنولوروژی که در ساختمان ها بکاررفته درب های ضدسرقت میباشد. که این نوع درب ها دارای ویژگی های بهتری نسبت به سایر درب ها می باشد .دراین مقاله ای که پیش رو داریم به کیفیت و چگونگی درب های ضدسرقت ومعمولی میپردازیم وتفاوت آن ها را توضیح میدهیم .

تفاوت درب ضد سرقت و معمولی

درب های معمولی چه درب هایی هستند؟

درب های معمولی انواع مختلفی دارد که با کاربردهای گوناگونی ساخته می گردد.برای ساخت این نوع دربها از متریال تعیینی استفاده میگردد.درب های معمولی عموما ازچوب وآلومینیوم ساخته می گرددکه رویه بیرونی آنها هم عموما از همین چوب و با کیفیت های گوناگون ساخته می گردد.سپس روی آن ها را با رنگ پلی استرمی پوشانند.این درب ها هنگام فروش بدون قفل و یراق آلات هستندکه آ نها را باید بطور جداگانه خریداری نمود درب های داخلی ساختمان ها نیز اکثرا بااستفاده از چوب MDFساخته می گردد که در ضخامت های گوناگون قابل فراوریمیباشند که فضای بین آنها از هانی کام که همان شبکه بندی چوبی است پر می گردد .

دردرب های معمولی از چهارچوب اصلی از جنس چوب یا فریم های فلزی می باشدکه ساختار بسیار ساده ای نسبت به درب های ضد سرقت دارند .

درب های ضدسرقت چه درب هایی هستند؟

ایمنی مهم ترین بحث و علت خرید درب ضدسرقت می باشد .بنابراین اندازه مقاومت این نوع درب ها نسبت به درب های معمولی بسیار بالا بوده ودارای خاصیت هایی همانند اهرم نشدن درب ،عدم شکسته نشدن و… میباشند.علاوه بر امنیت بالایی که این درب ها دارند ازنظر ظاهری این درب ها دارای تنوع بسیار بالایی میباشند .به علت بکارگیری بعضی متریال ها درساختار درب (همانند فولاد)،قفل ها ،یراق آلات و…در درب های ضد سرقت شاهد مقاومت بسیار بالا وعدم نفوذناپذیری آنها هستیم .در این نوع درب میان روکش های درب و ساختار کلی آن از ورق های فولاد با ضخامت تعیین استفاده می گردد که این موضوع سبب عدم سوراخ یا شکسته شدن درب میگردداما در درب های معمولی از چوب های معمولی در بدنه درب استفاده می گردد.

برای فراوری این نوع درب از متریال و تجهیزات گوناگونی استفاده شده است که هر کدام ویژگی های مختلفی را برای ذرب بوجود می آورد.استفاده از عایق صدا وحرارت درساختار درب یکی از تجهیزاتیی که ما در درب های معمولی آن را نمیبینیم .بعلاوه برای خرید درب ضدسرقت می توان مدل های متلفی از تجهیزات امنیتی را برروی آن هاسوار کرد .انواع قفل های مختلف همانند قفل های چند زبانه ،اثرانگشتی ،تشخیص چهره و…که با استفاده از آ نها اندازه امنیت درب را تا چندین برابر بالا برد .اما در درب های معمولی استفاده از چنین امکاناتی عملا بی نتیجه بوده وعلت آن هم متریال آن ها وعدم مقاومت چنین درب هایی دربرابر ضربه و… میباشد.

برای خرید درب ضد سرقت،چهارچوب،قفل،یراق آلات وسایرموارد موردنیازیک درببصورت کامل بوده ودر کارخانه فراوری می گردد . استفاده از قفل های 7یا14زبانه،یراق آلات کامل ازجمله چشمی ،لولا،دستگیره و…درکارخانه بر روی درب نصب میگردد.

ضخامت این درب بسیاربالست که این ضخامت تاثیر مستقیمی در مقاومت درب دارد وعلت آن هم استفاده از فولاد ضخیم در دوطرف درب میباشد.ضخامت درب های معمولی عمومادرحدود 5سانتیمترولی ضخامت درب ضدسرقت حداقل 7سانتیمتر میباشد.ساختار درب ضدسرقت ترکیب روکش چوبی و فولاد درحالیکه ساختار درب های معمولی تنها چوب با جنس های مختلف می باشد.

این درب دارای چهارچوب های فلزی تقویت شده ای میباشد که ساختار پیچیده تری نسبت به درب های معمولی دارد .که این درب دارای چهارچوب فولادی با ضخامت استاندارد می باشد .

ازدیگرتفاوت های این دو درب میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قفل شدن درب ضدسرقت در چهارجهت مختلف وچفت شدن آن درچهارچوب
  • تنوع بیشترطرح ومدل درب ضدسرقت نسبت به درب معمولی و ساخت آن با استفاده از روکش های طرحدار
  • قفل های بکاررفته در درب ضدسرقت دارای ساختارپیچیده تری هستند.
  • تعداد لولا در درب ضدسرقت بیشتر از درب معمولی (بعلت تحمل وزن بالای درب ضدسرقت)
  • عدم وجود فضای خالی برخلاف دربهای معمولی
  • استفاده از زه پلاستیکی در دورتادور درب صدسرقت جهت کاهش صدا وعدم تبادل حرارت

نتیجه گیری

با خرید درب ضدسرقت میتوانید باخیال راحت منزل یا محل کار خود را ترک نمایید وعلاوه بز زیبایی فضا ،محافظ مناسبی را بوسیله این درب ها ازمحل موردنظر داشته باشید .

امروزه تنوع بینظیری ازدرب ضدسرقت دربازارموجودمیباشد که هنگام خرید میبایست به بعضی عوامل مهم درکیفیت این درب ها توجه نمود .اگرقصدخریددرب ضدسرقت راداشته باشیدجهت مشاوره ویا برآوردقیمت میتوانید باکارشناسان شرکت فانوس دیزاین درارتباط باشید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: law10.ir شناسه مطلب: 1558

به "تفاوت درب ضد سرقت و معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت درب ضد سرقت و معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید